1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581449 inlägg · 6216 ämnen

Har ni redan givit upp?

« · 1196045 · » Till forumet


Sv: Har ni redan givit upp?
Jensen_12: Ledarna ligger bakom spelarna. Linkan, Challe och eventuellt några till har handplockat ihop det här laget. Challe är ansvarig för träning, coachning etc. Därför måste dem gå. Dem har misslyckats fullständigt. Jag tycker det är oerhört synd att vi inte har förmåga att rekrytera personal som har dokumenterad kompetens på så viktiga poster.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Varför är det just ledare som ska sparkas? Tror det hade fått starkare effekt om man sparkade någon spelare, tex Hynning, som ju inte gjort bra alls ifrån sig. Kunde väl kanske funka som en väckarklocka för dom andra spelarna, att ingen sitter säkert, och att alla måste bevisa att man vill ha en plats i laget.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Nästa gång Timrå ska anställa sportchef/tränare:

LÄS CV FÖR HELVETE! Anställ någon med tidigare erfarenhet!

Det är några få personer i Timrå IK som har misslyckats fullständigt! Dessa personer måste bort! Dessa personer har fått sina chanser nu!

Vi har inte elitseriens i särklass billigaste trupp som vi hade 01/02 längre. Vi är etablerade sedan 10 år tillbaka. Det här är sämre än den mest förvirrade nykomling. Det här är i klass med det sämsta Leksand/SSK har presterat.

De ansvariga måste bort och de ansvariga bakom dessa måste också bort!

Våga rädda Timrå!
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
250kg kärlek:

"Att sparka sportchef, klubbdirektör eller liknande mitt under säsong skulle vara idiotiskt. Den handlingen har jag svårt att se hur man ska försvara, rent ekonomiskt. Sådant får man lliksom diskutera off season."

Klockrent! Läs alla!
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
250kg kärlek: Det kanske inte går att sparka sportchef och klubbdirektör mitt under säsong, men efter säsongen ska både Linkan och TJ bort.

Linkan har visat sig totalt oförmögen att bygga ett lag. Han har absolut ingenting att göra som sportchef i Timrå IK. TJs glansdagar är slut. Nu har vi ett bottenlag och en ekonomi som gradvis blir sämre.

Challe skulle naturligtvis redan ha fått kicken. Skrev man ett så dyrt kontrakt med en totalt oprövad seniortränare att man omöjligt kan göra sig av med honom efter drygt två säsonger så är det ju bara att beklaga den fullkomliga inkompetensen.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?

Laken: Viktigast i dagsläget är att övertyga Tomas Johansson att den svacka vi är inne i är den värsta på år och dag och att truppen/tränare bör ses över. Jag hoppas att jag inte behöver läsa i någon tidning att Challe sitter säkert och att det kommer vända, då blir jag allvarligt oroad.
Att sparka sportchef, klubbdirektör eller liknande mitt under säsong skulle vara idiotiskt. Den handlingen har jag svårt att se hur man ska försvara, rent ekonomiskt. Sådant får man lliksom diskutera off season.

Jag är rätt övertygad om - trots att jag aldrig trott på tränarbyte tidigare - att det skulle göra truppen gott. Det är så uppenbart att laget kört fast och hur många spelare underpresterar gång efter gång. Det måste Timrå IK få ordning på. Sedan vet inte jag om vi har en tillräckligt bra trupp för att ta oss ur det här. Det blir mer och mer tydligt att vi kanske skulle haft någon/några rollspelare till i det här laget. Jag saknar en brunkare, en hårding som kan tända laget genom att visa lite känslor. I går var det Timo som försökte och han fick faktiskt lite fart på laget, om än bara en liten stund.

Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Poffa: Nej, det är så klart inte realistiskt att kicka TJ, Linkan och Challe!
Det skulle bli kaos!!! Och svindyrt!

Challe ska bort!
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Kongo: Nu är det ju lite skillnad på "gå dåligt" och en fullskalig, sportslig kris. Vet inte men du och några till nämner det TIK går igenom i ordalag som om det vore nån liten vanlig svacka. Tycker mig känna igen inställningen hos ledarstaben i Timrå också f.ö. Åtminstone av vad som förmedlas utåt.

Sanningen är ju att TIK f.n. går igenom en historiskt tung period, vi får gå drygt 30 år bakåt för att hitta nåt liknande. Det är kris på alla fronter i dagens TIK, varken mer eller mindre.

Vi är många som anser att Challe måste gå, däremot är jag inte lika säker på att vi har gehör för det hos TJ o co. Detta dessutom möjligen av anledningar som känns mer än lovligt oroväckande....
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
mikenomad:
Men herregud. Klart man gör sig av med Challe om man anser att det är den bästa lösningen.

Ingen rök utan eld, men nästan lustigt vad folk ser troll bakom varje tall när det går dåligt.

Min förhoppning är att så många som möjligt fortsätter att stå upp för Timrå IK, trots att man inte a-laget motsvarar förväntningarna. Krissäsongen 01/02 var publiksiffrorna ganska stabila trots allt.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
mikenomad: Vadå dyrt han har väl bara ett halvår kvar på kontraktet
hur mycket har han i lön? 100,150 vad kostar det att spela i allsvenskan
nästa säsong.det är farligt att bara snåla.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Poffa:
Jag har oxå förgäves försökt hitta info angående kontrakt/tillsvidare anställningar på ovan nämnda herrar.

Den ekonomiska situationen tror jag bara "innersta kretsen" själva känner till
jag vet att jag själv blev lite förvånad över det minusresultat vi gjorde ifjol med tanke på att vi ändå tappade en del dyra löneposter.
det känns ju inte direkt som att årets trupp skulle vara dyrare med tanke på de namn som försvunnit.

Jag är rädd att man helt enkelt inte anser sig ha råd att sparka iväg challe,tyvärr....
Men man kommer nu att märka att det blir dyrare och dyrare att behålla honom, det gnisslas rejält i leden bland företag och sponsorer, det kommer att visa sig bland annat i restaurangen och deras omsättning...
Det är många som kräver att det skall ske förändringar nu, Timrå IK måste börja inse att det är vi supportrar och företag som faktiskt gör att dom spelar i elitserien idag,att man har lyckats få in pengar, dom kan lika fort försvinna ut igen om man inte tar detta på alvar.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Kerstin_k: Har mkt svårt att tro att det ska vara några problem att lösa Challe från sitt kontrakt nu. Antagligen inte någon större kostnad än at lösa Skogs tex.....
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Poffa: Kort och koncist kan jag svara att det antagligen är som du antyder, det kommer inte bli nåt sparkande då detta är för kostsamt.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Poffa: Jag har misstänkt att det handlar om pengar ganska länge. Challe lär säkert sitta med ett duktigt dyrt kontrakt och Timrå har inte råd att säga upp honom. Speciellt inte om det är fler som måste sägas upp...

Sedan har jag i alla fall fått för mig att det är lite skyddad verkstad inom föreningen Timrå. Dom håller varandra om ryggen och sitter säkert där dom sitter. Så jag tror inte att vi kommer att få se någon av dom avskedad. Möjligtvis Challe då´rå, men det känns inte som ett alternativ ledningen arbetar efter.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?

mikenomad: Jag hade en intressant diskussion i natt angående Timrå och nu kan ni få reda ut begreppen lite.

Många här inne, och på andra ställen, pratar om att sparka Challe, Linkan och TJ. Iofs helt förståeligt med tanke på den skrala säsongen hittills. Vi i Modo gjorde ju en liknande utrensning inför denna säsong. Men nu till det som vi inte enades kring i natt:

1. Hur ser Timrås ekonomiska situation ut?
2. Har Linkan och TJ tills vidare-anställningar eller är de kontraktsbundna?
3. Om kontraktsbundna, hur långt är det kvar på dessa?
4, Finns det i dagsläget ekonomiska resurser att sparka TJ, Linkan och Challe?

Jag kastade nämligen ur mig att Timrå kanske inte hade råd att sparka alla tre och tvingas betala stora "fallskärmar" för dessa. Jag har ju hört vilka enorma summor som det kostade Modo att säga upp Ecke Holmberg och Jerry Häggström.

Vad tror ni, finns det pengar för en utrensning eller kan det vara en anledning till att det inte händer något?

Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?

Raggaren Putte: Pyörälä, Tenkrat, Lehtonen, Wandell...

tvåtumfyra: Corso är förmodligen bra i rätt miljö och därför viktigt att säkerställa detta.

Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
tvåtumfyra: Corso har sjunkit ner i mörkret de senaste matcherna, men jag tror att det är mer en effekt av att han drabbats av den allmänna stämningen i laget. Om det är någon som jag är övertygad om kan spela bra offensiv hockey av nyförvärven så är det just han.

I egen zon är han dock ingen fantom och just därför ska vi inte fortsätta att spela vår statiska väntahockey som gör att vi ofta låses fast i egen zon. Jag är säker på att Corso skulle vara en briljant spelare i vår gamla snabba spelvändingshockey med hög press.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Johan J: Tror själv att den största skillnaden mot förra året är att då hade vi ett antal spelare som gjorde mål på individuella prestationer. Wandell höll upp oss ordentligt under hösten innan han hamnade i Dallaskoma. Värdet av Pyörälä kan inte på något sätt överskattas och vi hade dessutom ett PP som trots att det långa stunder var bedrövligt rent spelmässigt ändå på ett konstigt sätt resulterade i ett stort antal mål (ofta på kontringar).

Nu har vi inget av detta positiva men vi har kvar det negativa. Coachingen har varit direkt oförklarlig i vissa lägen. Dessutom verkar det finnas vissa spelare som ständigt undgår Challes vassa tunga hur dåliga de än är, samtidigt som vissa ständigt tycks få känna på kylan.


När det gäller dina spelarlösningar så tror jag så här:

- Jesper Samuelsson : -> Sundsvall Hockey

- Kirill Starkov : -> Nottingham Panthers

- Laurent Meunier : Följande från Eliteprospects, "En allround, högerfattad tvåvägscenter med en [b]bra skridskoåkning.[/b]". Bra lobbykampanj från den som fått in den texten där. -> Budapest Stars

- Niklas Anger : Tror fortfarande på honom i rätt omgivning. Men han är ingen spelare utan en renodlad sniper. Såna kan hamna i dåliga perioder, det hör liksom till, men han kan vakna igen är jag övertygad om.

- Mattias Karlsson : Svår att bedöma. Han är inte den snabbaste på rören, men tror fortfarande att det finns potential i killen. Han är dock inte lyckad i vårt nuvarande sätt att spela.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Johan J: Jag vill lägga till Corso i den skaran, kanske en ny coach kan få ordning på han men just nu är han så vilsen den gode Daniel.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
OK, det är ganska "sent", men jag måste få ventilera mig själv innan jag hittar nån stackare att göra det på.

Vi fortsätter omgång för omgång, och gör bort oss, fullständig. Det här är fan i mig inte ok! Det är dags för högsta hönset (TJ) att backa från sin position och låta nytt blod flöda in. Vi behöver ny tränare, (absolut) ny sportchef och en ny styrelseordförande. Nuvarande på ovanstående positioner har helt kört fast, linkan-sopan har jag dock aldrig haft något förtroende för.


Bort med skiten och in med nya karaktärer som åtminstone vågar satsa!

AVGÅ TJ!
AVGÅ LINKAN!
AVGÅ CHALLE!
HATA ALLT!
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?

Dessutom var det tjänstefel att förlänga Starkovs try-out med det tabelläge Timrå hade redan vid det tidpunkten.

Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?

Raggaren Putte: Kanske inte fanns så mycket av linjerna kvar förra året men jag uppfattar trots allt att det fortfarande fanns någon slags spelidé.

Sedan kollar man på nuvarande tränares matchcoaching i avgörande spelmoment. Det är tragiskt att se Charles Berglund även i det avseendet.

Vad gäller spelartruppen anser jag att man skall kalla till andra rundan av kvartssamtalen och därefter hitta nya lösningar till i första följande spelare:

- Jesper Samuelsson
- Kirill Starkov
- Laurent Meunier
- Niklas Anger
- Mattias Karlsson

Som det känns nu hade det varit bättre att spela in egna juniorer men den lyxen kan vi inte ta oss med nuvarande tabellposition - vi behöver förstärkningar!

Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Sune: "Vad gör vi med herren på täppan då?"

Vi omplacerar honom till returglastvätten.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Frågan är om det är rätt att sparka "Stallpojken" nu, då måste man ha en ny trygg etablerad tränare som ersätter honom. Den personen bör ha erfarenhet av att lyfta lag sedan tidigare så han får fullt förtroende från alla parter, vem skulle det vara?
Den här situationen är inget vidare ur sponsor hänseende när laget balanserar på fallrepet.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?

Anonymous: Nej, jag är tvungen att ta tillbaka det. Lindqvist gick i och med resonemanget kring Sonnenberg tydligt ut med att man satsar på en finalplats i år. Det tycker jag visserligen är sunt. Att man vill vinna men för att ta sig så långt måste man först kvalificera sig till slutspel och därefter slå ut sina motståndare i kvarts- och semifinaler med de publikintäkter det skulle innebära.

Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Raggaren Putte:

Vad gör vi med herren på täppan då?
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Sune: Vi får titta på fler spelare som Samuelsson från div 1...
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Johan J: Kan inte annat än att hålla med på varje punkt, förutom att jag inte tycker att särskilt mycket av Kentas spelidé fanns kvar ifjol. De två senaste åren har laget enbart tänt till på allvar under flera matcher i rad i slutspelet. Resten har varit en enda lång radda av blandade bottennapp och lyckskott, men utan någon tydlig röd tråd.

Vi har varit totalt oberäkneliga under två års tid då vi varit allt mellan briljanta till urusla. Men i år verkar den bistra verkligheten till slut ha kommit helt ikapp och våra två lägen är numera antingen dåliga eller urusla.

Den omedelbara åtgärden måste vara att agera på tränarsidan. Vidare så kan man ju självklart överväga att byta ett par spelare direkt, t ex Meunier har ju minst sagt inte varit så lyckad. Inför nästa säsong bör även sportchefsjobbet ses över, men just nu är det omedelbar livräddning som är högsta prioritet.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Johan J: Kassören? går ju knappas ihop om det kommer lite folk på grundseriematcherna även om det kommer många på ev KS matcher. Då blir det ett kraftigt minus
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Timrå borde rimligtvis inte ha några problem med att återgå till hög forechecking med en helvetes skridskoåkning. För forwards som kan åka skridskor besitter man ju fortfarande (undantaget Meunier då). Varför man frångått detta och väljer att spela låg press övergår iaf mitt förstånd eftersom vi alltid hamnar på rygg på motståndarna. Eftersom det känns högst osannolikt at Challe får sparken "redan" nu så kan man ju hoppas att han iaf ändrar taktiskt upplägg under uppehållet.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Bergius:

Det stämmer nog det du skriver, att Peo försvann på egen begäran. Någonstans i bakhuvudet har jag på känn att det var på det viset, men jag litar inte på mitt eget minne längre...

Raggaren Putte:

Du har säkert rätt. Jag har förmodligen supit bort för mycket av minnet och plockar i stället godtyckligt fram saker som jag har för mig att de var. En jävla skillnad... Håller dock fullständigt med att Kimmo Kapanen räddade oss den gången! Han var helt makalös då liksom säsongerna därefter. Jag kan inte se att vi någonsin har haft en bättre keeper...

Även jag inser att förutsättningarna inför en eventuell kvalserie känns betydligt mer ansträngda 2010. Det är som upplagt för att vi ska åka ur med dunder och brak, men spänningen kittlar likafullt...
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?

Raggaren Putte: Förbered laget för kvalserien redan nu. Förstärk på de positioner som behövs (back/forwards) och spela in laget i de 40 träningsmatcher som återstår innan det blir allvar...

Då ska spelet sitta i fem mot fem, powerplay och boxplay fungera och kassören få sitt.

Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Johan J: Håller med ditt inlägg, Timrå Ik är nu som ett skepp i storm utan kapten...
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Johan J:

Vad händer när ytterliggare ett hjärta försvinner från klubben...Rolf Norrbom? Klubben har tappat spelare, tränare, personal med hjärta inom en väldigt kort tid. Snacka om att det är punka på luftslottet....
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
mikenomad: Skapande kommer bäst ur ett lätt alkoholrus och ett stort lidande. ;)
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
mikenomad:

Det finns inget som utesluter att såväl det ena som det andra upplägget är värdelöst. Jag är knappast den fotbollens försvarare som du eftersöker. Men jag kommer aldrig att ge efter på en viss punkt, nämligen den att Timrå IK:s fortsatta öde i grundserien känns hyfsat ointressant. Jag är en alltjämt stor fan av föreningen, men varför i h-e skulle jag kasta bort tusentals kronor på att åka iväg och se några matcher före kvalserien? När det väl gäller är jag beredd att slanta upp. Sport är fan ingen underhållning som man tar en matbit eller käkar popcorn till för mig. Det ska handla om blodigt allvar för att det ska vara intressant. Annars lägger jag hellre pengarna på annat...
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Raggaren Putte: Fan, du bara kläcker ur dig det ena briljanta inlägget efter det andra ikväll.

Sant vartenda ord tamejfan!
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?

Marcus: För en utomstående verkar ledningen handlingsförlamad. Besluten tar alldeles för lång tid och är ställningen alldeles för återhållsam. Oftast uteblir handling helt och hållet.

Linkans uttalande om att man väntade ytterligare ett tag innan Sonnenberg skulle tas in symboliserar oförmågan och obeslutsamheten.

Situationen är väldigt allvarlig. Vad Timrå behöver är nya krafter rakt genom organisationen.

Med Kent Norberg och Kenta Johanssons uttåg ur klubben började nedgången till det vi idag ser på isen. Förra året fanns fortfarande delar av Kenta Johanssons spelidé kvar i laget samtidigt som utslaget av ett par värvningar blev lyckosamma och överträffade förväntningarna.

Idag är både lirare och spelidé borta - laget har tappat allt och spelar inte längre den snabba, underhållande ishockey som i flera år varit dess adelsmärke. Medveten om den ekonomiska verkligheten förstår de flesta att det är svårt för klubben att kunna värva sig ur krisen utan externa finansiärer. I detta läge provas alltså Marknadsansvariges förmåga att övertyga det lokala näringslivet.

Timrå behöver idagsläget få tillbaka sitt tidigare så framgångsrika spel och det genom ett par värvningar (back och forwards) samt en ny röst i båset. Utan att gå in på några namn bör ett par spelare som ej levt upp till förväntningarna och underpresterat få lämna klubben.

Det måste ifrågasättas om de personer som för tillfället sitter på Sportchefs och Tränarrollerna i klubben är de rätta för framtiden. Min uppfattning i den frågan är glasklar. Varken Stefan Lindqvist eller Charles Berglund är elitseriemässig.

Säg upp dessa båda herrars kontrakt för att säkra Timrå IK:s framtida spel i Elitserien.

Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
DJ Hemp: Var inte Peo kvar till nån gång efter nyår? Vill minnas att vi även då väntade med att agera i det längsta.

Kapanen var nog i alla fall det nytillskott som var det största skälet till att vi löste Kvalserien den gången. Kanske hade till och med Peo lyckats med honom i målet den gången.

Nu är det dock inte målvakten som är det största problemet även om de inte direkt varit awesome så här långt. Då var vi fortfarande en förening på uppgång med Elitseriebarnsjukdomar, nu verkar vi vara en förening på Elitseriens dödsbädd där den interna prestigen för vissa element inom klubben verkar vara mer värd än klubbens överlevnad.

Det är en otrolig skillnad på förutsättningar för att gå in i en eventuell Kvalserie.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Bergius: Sanningen är att det inte kommer hända ett piss. Challe kommer sitta kvar och nya spelare kan vi glömma.

Tyvärr.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
DJ Hemp: Peo Larsson gick ju också på egen begäran. Dvs. han fick inte sparken. Det hoppas jag däremot att Charles får, snarast möjligt.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Vad ska man greppa efter för halmstrån nu då? tidigare så väntade man på sonnenberg och hans "effekt" sedan på Caslava... Challes avgång kanske, men det lär väl inte hända, han kostar nog för mycket.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
DJ Hemp: Nä, fotbollens serieupplägg är fantastiskt mkt bättre. 1 1/2 vecka mellan matcherna och uppehåll enda tiden på året då det är drägligt att stå på en fotbollsläktare...
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Faktiskt en jävligt bra fråga. Blotta tanken på en behaglig placering i elitserien har man i alla fall gett upp. Jag inväntar kvalserien i vår och lär inte åka upp för att se några matcher dessförinnan. Det är väl det som är tjusningen med hockey - att man i ett relativt tidigt skede av serien kan bestämma sig för att spara sina pengar i väntan på tider när saker verkligen ska avgöras! (En del ironi där.)

Kvalserien - här kommer vi! Jag ser redan fram emot detta skarpa läge, då jag med skräckblandad förtjusning drar mig säsongen 2001/2002 till minnes. Var är "Molla" nu när vi behöver honom som mest? "Peo" drog väl i november då det begav sig och nu är det eventuellt "Challes" tur. November inleds i morgon...
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Det är sent på jorden så några väl valda ord från Nils bör funka.
"Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet. "

Handlarn ~ Domustrappan
Barfotabarn = Valfri person
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
SMÅLAND: Ge upp det ordet finns inte i mitt vokabulär lika lite som i Timrås.
Vi kommer tillbaka, som vi alltid har gjort
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Vad ska man säga insatsen i årets elitserie av timrå är under all kritik dags att ta till åtgärder innan krisen blir allt för djup. Mina förslag ti åtgärder är: Ny tränare ok de är ej challes fel att vi ligger där vi ligger men ja tro han har gjort de han kan för timrå och dags att slänga in lite nytt blod. Kanske vi behöver förstärka i laget med vi ha många slitvargar men nästan ingen som kan sätta pucken och som challe sa gör man inga mål så vinner man inga matcher.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Timrå är tyvärr i tabellen där dom förtjänar att vara... Uppspelen blir helt fel i egen zon om motståndarna har EN forward som är uppe och stör, då måste man ta burskydd... Man har inget som helst eget spel utan allt handlar om soloprestationer och tillfälligheter, fungerar det inte i egen zon så gör det inte det någon annanstans på banan heller. Jag håller med Corso: vi åker runt som höns utan hjärna!
Sen tycker jag flera av spelarna ser lata ut, man kan inte stå på hälarna i egen zon och titta på! Det måste till lite jävlar anamma och smälla på! och det gäller över hela planen.
Sen Timrås Powerplay... eller det som inte finns.. vart är dom rödvita virvelvindarna som vi varit bortskämda med under de senaste åren, dom som snurrade, smällde på, och skapade en herrans oreda i motspelarnas försvarszon... Nu ser det ut som ett pojklag som står framför målvakten och bökar och försöker trycka in pucken genom benskydden.

Tur och att puckarna skall studsa rätt osv händer tyvärr bara "bra lag" som kommit in i en svacka, i år undrar jag om Timrå har ett så bra lag att dom kan skapa sin egen tur...
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
Marcus: Det fungerar inte att ventilera Tik´s problem runt matbordet längre, att få utlopp för sin frustration här på HS är nog en relativt bra behandlingsmetod för de flesta.
Låst ämne

Sv: Har ni redan givit upp?
El Maco: HockeySnack har rejält många fler besökare i oktober det här året än ifjol samma tid. Så en tolfteplats verkar betydligt mer intressant än en sjundeplats för oss fans.
Låst ämne

« · 1196045 · »