1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28

958568 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
The great one: En grovjobbare för de där pengarna kan lätt ersättas, karln måste ju börja producera om han ska vara något att ha. Att tjäna 400 000 och bara åka skridskor känns ju lite slöseri med pengar då man kan få en sådan betydligt billigare.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Frella:

Varför ska vi skeppa Tenkrat? Han är väl inte sämre än någon annan? Men jag kan hålla med om att han inte har levt upp till förväntingarna. Jag trodde att han minst skulle hålla Weinhandl klass.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
The great one: Jag föredrar ju en rak effektiv hockey framför full fart ner i sarghörnen hockey som är tämligen ineffektiv. Just nu ser vi nåt mellanting mellan dessa, men det känns som att det finns där. Frågan är om man inte ska skeppa Tenkrat om han inte producerar snart och göra allt för att köpa loss en back från en annan klubb. Pääjärvi gör ett lika bra jobb som Tenkrat i dagsläget.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Frella:

Skillnaden var att ifjol så hade vi uppspel och kombinationer i anfallszonen plus snabba spelvändningar.Inget av detta har vi sett i år under challes ledning.

Däremot var vi ineffektiva när det gäller avsluten, vilket vi inte är i år.

Jag vet inte, vi plockar poäng, men det känns tråkigt. När challe kom till klubben så skulle han fortsätta på kentas inslagna väg med en offensiv ishockey. Det finns inte sådana tendenser idag. Trist.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Man var väl ganska defensivt lagda redan i slutspelet i våras, ingen champagne-hockey direkt. Men kontrollerat defensivt och lite rakare än under seriespelet. Lite som man spelar nu även om man ibland kunde önska mera rakt spel redan från egen zon, något som väl tyvärr försvann med 30-minutersmannen Strålman. Spelet man presterar är jag varken orolig eller förbannad över, däremot den ojämna nivå man visar upp från match till match känns betydligt mer alarmerande.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
DJ Hemp:

Som den extrema perfektionist jag är blir jag galen av att ha missat bokstaven "r" i ordet "längre" i mitt förra inläggs första mening. Nu måste jag eller min partner piska mig jävligt hårt!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Shit vad många inlägg att läsa igenom och till slut orkade jag inte länge fortsätta! Gårdagens extremt sköna seger bevittnade man under alkoholstinna former på O´Learys i Sundsvall tillsammans med bland annat Rock´n´Rolf2 och Friman Sr - Grymt sköna medmänniskor båda två! Tyvärr sänktes ljudet på TV-skärmarna lagom till tränarintervjuerna efter matchen, så ingen av oss hörde vad som blev sagt...

Men till de som på detta forum sågar "Challes" eventuella kaxighet vill jag bara säga - Fuck off! Vi är väl för fan Timrå IK och vi ska vinna SM-guld. SSK däremot är elitseriens sämsta lag, Södertälje är en av Sveriges absolut sämsta städer och den där tränar-Leffe ser ut som en jävla gris...

Nu håller vi ihop! Enade vi stå - Söndrade vi falla...

Och radera inte det här inlägget nu, snälla El Maco eller någon annan! Jag vill ju bara Timrå IK:s väl...

Med Vänlig Hälsning,

DJ Hemp
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: Grattis själv till avancemanget och jag räknar kallt med att vi möts i finalen.
Nåt annat vore ju en jättesensation... :-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Lite gästbokstatistik för senaste tre åren:
Frejdig, 64 träffar
Trav, 95 träffar
Sparka Kenta, 16 träffar
Avgå Nubben, 12 träffar
Sparka Challe, 32 träffar (Go Sune!)
Lallande fåne, 15 träffar
Gnäll, 793 träffar
Maud Adams, 2 träffar
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Uno Gordon: Starka indicier men ibland går man bort sig. Enligt wikipedia tillverkas Västerbottenost enbart vid mejeriet i Burträsk. Var hon därifrån skulle hon ha hår under fotsulorna och därmed förmodligen inte fått hångla med James Bond
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: Jaha okej då, men jag såg henne i matlagningsprogram i TV för en tid sedan och då lagade hon en paj med Västerbottensost, så jag antog att hon hörde hemma där. Generalfel av mig och jag viker in kepsen för JVM-hockey, pizza och en dusch.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Bragd-Birger: Challe hade dessutom varit roligare att lyssna på under presskonferenserna.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Uno Gordon: Maud Adams är från Luleå. I övrigt hållet jag med
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Challe sa ju att han inte tyckte Timrå var särskilt offensivt inriktade, sett till det faktumet att man år efter år gjorde bottennoteringar vad gällar antalet producerade mål. Sargsnurr är förmodligen det tacksammaste att försvara sig mot. Och det är lättare för en målvakt att göra en idiotmatch när motståndarna tar hafsiga avslut från alla vinklar.
Så den offensiven kan diskuteras.

Men jag håller med om att anfallsspelet klickat den här säsongen. Inte som under Kentas tid (då var det målskyttet som klickade), utan snarare i det totala anfallsspelet med fler än två samtidigt involverade spelare. Att Challe skulle återgå till 'Kenta-hockey' håller jag dock som osannolikt. Dels därför att man inte har samma typer av brunkarspelare, dels därför att han själv sagt att han tyckte det var ett ineffektivt sätt att spela.
Drömmen är väl ett Frölunda-borta-spel på just bortaplan, och ett, hm...FBK hemma minus alla i baken - spel på hemmaplan?
Låt oss hoppas.

Avslutningsvis: måste återigen dra upp slutspelet 04/05 (lock out - säsongen). Där har du ett klockrent exempel på hur offensiv-Kenta ville fegspela sig genom kvarten. Med den laguppställning han då förfogade över (och den uppenbara offensiva kapacitet man visat prov på under hela grundserien) anser jag det vara ett av de grövsta misstagen en tränare gjort i Timrå under modern tid. Jag satt faktiskt och skämdes när jag såg matchserien. Och nej: jag tror inte Challe hade gjort samma sak.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Förlusterna av Warg och Strålman var kännbarare än vi någonsin kunnat föreställa oss.

Och nej Challe har långtifrån fått ut max av detta lag men det får man väl tacka gudarna för i sådana fall. Vi har fortfarande inte bytt kalenderår i almanackan och det finns fortfarande detaljer att jobba. Men kan vi plocka poäng utan att glänsa är jag nöjd. Om det sedan exploderar i ett slutspel är det orgasmvarning för hela slanten.

Visst fasiken är tendenserna oroande, inget snack om den saken. Men det där förbannade håkkibåkki-laget i närheten utav Maud Adams hemtrakter spräcker alla tänkbara kalkyler i hela universum. Tekniskt sett skall det vara möjligt för ett lag av deras kailber att mäkta med 5 raka vinster! Det är osannolikt! Och någonstans, någon gång måste vinddraget vända och blåsa åt det andra hållet. Den där jävla donautsen med choklad på, vad var det han hette nu igen, Kent McDonell (låter ju för fan som ett menyval på McDonalds) måste ju spela över sina egna förmåga nåt gröndjävulskt. Jag slår vad om det att bara är en once in a lifetime-grej alltså. Han kan omöjligt upprepa det spel han presterar nu någon annanstans....

Bingo för Peo!

Vänta bara tills upploppsklockan har ringt och Hans G Lindskog släppt fram hästarna till segerdefilering....

DÅ JÄVLAR!

Nr 2 SIR CHARLES!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Huge: Tack maestro! Grattis till avancemanget i HS-cupen i Vetligan också. Vi lär väl inte mötas förrän i finalen?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Nej, det finns mer att få ut. En Timråtränare som fick ut pretty close to max var Kent Johansson, årgång 2002/2003. Möjligen även Peo Larsson 1997/1998. De som var med kanske även tycker att Eje Lindström tidigt 70-tal var ganska lyckad även om vi nästan borde ha fått med ett guld också.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Skönt att få med sig 2 poäng av dom som spelar bäst hockey i ES. :)
Men imorrn blir de 3 pinnar. :) Jonte sätter de sista måålet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Bragd-Birger: Team Laken IK!fan det luktar Sm-Guld här nu!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Bragd-Birger: Se där, ett litet erkännande! ;-)
Ja, jag var också kritisk mot vissa delar hos Kenta. Till exempel att han kunde ha svårt att ändra en matchbild, att han var för feg med att ta timeout'er till exempel.

Vi har varit förbannat ineffektiva de senaste åren, även under Kentas ledning! Men vi hade ändå en offensivare grundfilosofi då och det är just det jag vänder mig emot, att vi i n t e bibehållit våran offensiva grundfilosofi även under Challes ledning.

Sanningen är ju den att hittills har Challe inte alls fått ut max av spelarmaterialet! Tycker någon att han fått det...?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Jo, jag tycker att du kan ha en poäng i att det är mindre offensivt frejdigt i år. Tycker du det, så tycker du det. Och nog kan jag hålla med om att det ser märkligt trögt ut framåt allt för ofta.
Men: det är din självklara förlängning av denna betraktelse som jag vänder mig emot. Nämligen att:

- Under Kentas tid var det tjo och tjim och fladder i tröjorna

- Under Challes tid är det det inte, därför bör Challe lastas för detta.

Anledningen till att jag protesterar en smula är dels för att jag inte håller med om den romantiska bild av Kenta som vissa här på forumet gång på gång målar upp. Ja, han var en jävligt bra tränare. kanske den bästa Timrå haft i modern tid. Nej, han var inte utan fel. Du, liksom jag och de flesta här på forumet, slängde en hel del kritikskopor åt hans håll när det begav sig. Efter att ha läst i gamla trådar kan man t o m se att historien är så ironiskt blinkande att det finns exempel på tillfällen då jag försvarar Kenta från dina attacker.

Den andra anledningen är att jag inte förstår varför det som Kenta nu - i efterhand - inte kunde lastas för ska vara någon form av bevis för att Challe är en dålig tränare. Jag är så här långt jävligt mycket nöjdare över utfallet i matcherna mot SAIK, Mora och SSK än jag var den förra säsongen. Till exempel. Och jag kan då fan inte se någon skillnad spelmässigt, annat än att man faktiskt lyckats förvalta sina (få) målchanser bättre i år jämfört med ifjol.

Dessutom: hur offensivt har Timrå egentligen varit de senaste säsongerna? Frejdigt, visst. Men hur såg det ut med målskyttet? Om vi bortser från lockout-säsongen har Timrå - undantaget Kentas första år som tränare - legat bland de två sämsta lagen vad gäller antal gjorda mål år efter år. Om frejdigt är det samma som att åka skitsnabbt, brunka och tackla och sedan avsluta bajsdåligt, så visst. In med en sju, åtta Hallin/Wennerberg/Sundin/Hagos osv så har vi ett Team Laken. Du kommer visserligen klaga som fan din vana trogen, men om ett par år kommer du att se det som din ungdoms allra vackraste vår.

Jag är inte helt positivt inställd till Challe. Jag undrar också på vilket sätt han får ut max av spelarmaterialet. Precis som jag skulle varit mot Kenta om det sett likadant ut om han varit kvar och lett laget. Men jag är jävligt nöjd med många av förändringarna. Där har vi t ex matchcoachning, juniorinspelning och en vision om att få till ett rakare, mer effektivt anfallande Timrå. Om han klarar det sistnämnda utan en back av Strålmans kaliber återstår att se. Men, vad faen. Vi ligger ju på typiskt Kenta-snitt vad gäller målskytte, så där torde väl åtminstone du vara nöjd.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: "Kalla mig Huge men jag är inte särskilt dyster."

Känn dig hedrad, och det kommer från originalet.... ;-)

Din analys känns klockren och i övrigt känns ditt (princip)resonemang också rätt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: Ursäkta om jag svarar på ett inlägg riktat till mikenomad.
Alltså återigen. Jag tycker också att laget presterat okej, eller till och med bra om man ser till tabell-placeringen! Det har jag ju skrivit hela tiden.

Det är ju inte detta diskussionen handlar om. Den handlar om vilken typ av ishockey man vill att Timrå IK ska stå för. Vilken grundfilosofi ska vi ha?
Och där tycker jag (och många med mig?) att man är på väg åt fel håll - till en tråkigare sorts ishockey. Mer defensivt inriktad.

Och jag påstår vidare att det offensiva, frejdiga spelet hittills lyst med sin frånvaro denna säsong (några undantag finns så klart). Jag tycker att med alla dessa stjärnforwards borde vi kunna prestera bättre frammåt, helt enkelt spela en roligare ishockey. Där har du den brännnade punkten!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: Jadu Huge (lika bra man tar chansen när du bjussar på det!)....känner mig rätt överens med det du skriver. För min del gäller följande; Japp, jag tycker TIK spelat efter spelarmaterialet rätt tråkig hockey. Det kan förvisso ha någon liten förklaring i att motståndet i vår inte alltför undermåliga serie inte är direkt kattskit.

Bryr jag så särdeles i det då? Svar nej....så länge poängen och segrarna rasar in i större utsträckning än det motsatta sover jag rätt gott. En vunnen skitmatch har sina poänger den med och en uppsjö med vunna gladhockeymatcher a´la mazurka på sängkanten hade iaf inte jag förväntat mig inför säsongen.

Tycker däremot fortfarande att Challe har en del att bevisa vad gäller förmåga att få ut det bästa av spelarmaterialet. Blir heller inte överdrivet impad när han efter förlustmatcher gång på gång går ut i media och gnäller över spelarnas ickeödmjuka inställning utan att öht kommentera sin egen roll i sammanhanget.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: Håller med dig. Definitionen av Rolig Hockey skiftar från individ till individ. Det behöver inte vara så att ens lag ska dominera och se ut som att man spelar 5mot4 hela matchen där alla pass sitter på bladen hela tiden men pucken inte vill in, det är roligt på sitt sätt. Men det är också så, enligt mig, att en riktigt snygg räddning kan höja kvalitén på matchen direkt, eller ett klockrent byte av finnarna som snurrar någon minut räddar kanske också matchens behållning. Men att ens lag ska dominera matcherna rekt igenom hela tiden blir bara tråkigt...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
mikenomad: Det blir någon slags evighetsdiskussion där hälften tycker att laget presterat OK och levererat ungefär vad man kan begära och andra halvan tycker att det är helt OK men borde vara en liten aning bättre. Allt är relativt. Tittar man utanför EOn så tycker kan man fundera på vilka lag som levererat och vilka som underpresterat. HV känns ju rätt bra... Skellefteå som åtta är bättre än vad jag väntat. SSK på nionde är starkt för en nykomling. DIF har gått framåt i år. Men resten? Bortsett från bottenlagen så har resan inte varit så där överdrivet skumpfri för Modo, Frölunda, LHC och FBK heller. Vi spelar i en serie som är topp tre i världen vilket tyvärr får till följd att även motståndet är rätt bra. Oavsett hur man rankar Timrås plus/minus i värvningsstatistiken så är topp fyra helt OK i min bok. Om laget spelar roligt eller tråkigt sitter i betraktarens öga. När Hahl och Pärssinen får till det så är det roligt. När bröderna Andersson dödar utvisningar är det roligt. När Backlund plockar ett direktskott är det roligt. När vi får stordäng mot Färjestad borta är det fan inte roligt.

Kalla mig Huge men jag är inte särskilt dyster.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Puh: Där får jag i så fall ta tillbaka och med bestämdhet hävda motsatsen. Jag minns en Bemström som år efter år legat på gränsen mellan allsvensk och elitserieklass. Starkt av honom att han tagit sista steget.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
73Sjöbba: Kan du bli större tror du?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Långben: Ja, länge sedan den var så blank och fin som i år!
Jag ska dock till andra breddgrader snart så jag kommer inte att kunna utnyttja den fina isen till fullo.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken:ligger isen på Björkö-fjärden blank å fin nu!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
mikenomad och 73Sjöbba: Tack! Äntligen några som förstår och har sett samma saker jag tycker mig se.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco:
"Timrå ser minst lika bra ut i år som förra säsongen. Minus Strålman, Warg och några halvfigurer; plus Bagarn, Tenkrat, Pyrret och några kids."

Jag tycker att vi har ett bättre lag än ifjol men har inte presterat lika bra känns det som. Strålman saknas men Kokko och Kalle K har å andra sidan lyft sig.

När jag blir stor så hoppas jag även på att bli ett håkkiorakel.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
mikenomad: Bra inlägg, jag vill minnas att jag har inte läst ett inlägg om gårdagens match som har sågat Timrås insats mot SSK. Visst saknar jag Timrås offensiva frejdiga spel men det gäller under hela sässen. Jag är väldigt nöjd med tabellplaceringen och 2p mot ett lag som är inne i en positiv trend.

Hockeyn ska vara underhållande, inte sant?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
mikenomad: En liten rättelse: samtliga matcher jag sett har inte varit tråkiga. Blev lite fel där, glömde ett "nästan" före samtliga.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken:
Faktum är att det är svårt att blunda för en del av det du skriver. Ja, hittills har samtliga matcher jag sett TIK spela i höst (dvs de flesta) hamnat i kategorin "tråkiga" om man ser till själva spelet. Det som höjt underhållningsvärdet, även om jag under matcherna mycket tveksamt skulle lägga det i plusskålen, är att spänningen ofta varit hög. Med tanke på de offensiva krafter som värvats inför säsongen är det anmärkningsvärt hur blekt det sett ut framåt.

Resultatmässigt kan jag dock inte klaga så värst, 49 p och en 4:e plats känns helt ok. Men i år känns grundserien för TIK:s del mer än nånsin som en transportsträcka, en hel räcka av spelare i TIK väntar på att bli förlösta och själva förlossningen förväntar jag mig skall äga rum lagom till slutspelet. Jag hoppas innerligt att hela TIK åker runt och tjuvhåller på en inneboende x-tra resurs i form av kraftigt förhöjd både lägsta-och högstanivå hos framförallt de sk stjärnspelarna. Möjligtvis undantaget Hahl som jag tycker redan visat en del.

Challes betydelse i sammanhanget ligger företrädelsevis på det pedagogiska planet. Hans uppgift kan inte främst vara att lära spelarna att spela hockey, det är en samling fullblodsprpffs det handlar om så det bör de redan behärska rätt bra. Möjligtvis kan han ge sin prägel med lite nya tankar kring spelsystem men i slutändan är det spelarna på isen som skall gör´at.

Nä, Challes uppgift är att få ihop stjärngänget till en välspelande enhet, att skapa god stämning för att få ut optimalt av varje spelares kompetens. Att ingjuta mod och tro på sig själv men samtidigt predika ödmjukhet. Här har jag mina dubier ang. Challes kompetens, här tycker jag mig ana vissa brister.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Fan vilken skön seger vi tog igår, vi vann mot det formstarkaste laget i sverige och vi vände vår negativa trend och södertälje är svårspelade, nu tar vi revansch på FBK och Tenkrat och Jonte får gärna göra mål igen :)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: Du verkar vara en klok person med gott omdöme men när du skriver "Dock, har man Stefan Bemström på backen är man mer illa ute i backbesättningen än vi är..." är du nog ändå ute och seglar. Bemis är bättre än jag någonsin sett honom och håller hög ES-klass - det finns det t.o.m. siffror på. Han ligger 7:a i poängligan för backar och 12:a i den totala +/- ligan (f.ö. före samtliga TIK-backar i båda tabellerna).

Överhuvud taget tycker jag det är svårt att hävda att SSK skulle ha problem på backsidan (förutom att de blir skadade hela tiden) med tanke på att laget släppt in minst antal mål i serien så här långt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Bragd-Birger:
"Annars så känns dina synpunkter avseende 'frejdigt och offensivt' välmotiverade."
- Så du håller delvis med då eller hur ska jag tolka detta?

Ja, jag tycker vi hade en offensivare grundinställning under Kentas tid. Även om han så klart också hade sina brister. Det har vi ju alla!

Men återigen själva sakfrågan. Har vi blivit ett tråkigare lag att se på denna säsong?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Aha. Så om du klagar på att du inte såg någon champagnehockey borta mot SSK (en match man f ö tog två poäng i) och använder det som argument för att Challe är en dålig tränare jämfört med frejd-Kenta, är det inte relevant att fråga sig hur det brukar se ut mot SSK borta? Och kan du, så här efter en smulas betänketid, ge några exempel på bubbel från Kenta-tiden?
Lägg gärna till några champagnematcher mot Mora och Skellefteå också.
I annat fall känns det ju lite märkligt att, efter en match mot nämnda lag, säga 'fan vad trist Timrå spelar, på Kentas tid var det minsann offensivt och frejdigt. Vann jämt och sprutade in mål gjorde vi också, vill jag minnas'. Hänger du med?

Angående 'enstaka inlägg'. Hrm. ja, så kan man ju också se det. Återigen: läs din egen historia. Finns ganska många godbitar där som den kentafientligt lagde skulle kunna ha som bränsle på sin brasa.
Jag anar redan hur din argumentation kommer se ut om Timrå skulle, exempelvis, nå en SM-final i vår. 'Chelle-fientlig? Nä. Klart att det går att hitta något enstaka inlägg efter någon match, men....'. Osv.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: ..så blir det ju tränaren man måste kritisera....
Mora, Frölunda, Färjestad och Brynäs.
Spelarna med fantasilöner som underpresterar? Vad har dom för ansvar?
Varför måste man kritisera tränarna som anställts för att dom just är....tränare????
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
htikare: Säkert ett alldeles riktigt antagande!

Det han sade om att Södertälje är Sveriges bästa lag kändes enbart löjeväckande och onödigt. Bättre han bara poängterat att "Jag är oerhört stolt över våran kämpainsats och vårat tålamod".
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Bragd-Birger: För det första. Min kritik denna säsong gäller ju de flesta matcher och inte bara den igår. Så din fråga är irrelevant.
Klart att man alltid kan hitta gamla inlägg efter enstaka matcher som motsäger saker och ting, det gäller nog alla härinne.

Se där! Jag har ingenting emot Challe och ville verkligen ge honom chansen! Men när det offensiva spelet inte fungerar så blir det ju tränaren man måste kritisera. Spelarmaterialet på forwardssidan finns ju i alla fall där.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Du måste nog skriva om den där frågan en smula. Vad sägs om 'tycker du att Timrå är lika frejdiga och offensiva som jag i dagsläget tycker Timrå var förra säsongen?'.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: Jag dömmer inte ut allt. Det jag är kritisk till är det offensiva spelet. De matcher vi vunnit har ju försvarsspelet varit bra (ibland till och med strålande). Målvaktsspelet känns också tryggt.

"Jag har kanske sett hälften av matcherna live eller på tv och tycker helt ärligt att Timrå ser minst lika bra ut i år som förra säsongen."

Frågan jag ställer är ju om du tycker Timrå är lika frejdiga och offensiva som förra säsongen?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Själv tror jag den offensiva bristen Du nämner framåt i stort beror på backproblemet vi har iallafall 4 bra defensiva backar men ingen alls som är riktigt skicklig spelförande i pp el. är snabb på rören hade vi det är jag övertygad om att det skulle se ännu bättre ut framåt.

tror nog en enda sådan back skulle göra stor skillnad..

Challe däremot gillar jag verkligen.. det han sa om dommarbedömningen var ju bara ett svar på etterkusen Strömbergs sura förlorarkommentar om deras bedömning...så jag uppfattades Challes kommentar som riktad som svar till Strömberg inte till dommarna.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Hur många matcher har du sett Timrå lira 'champagnehockey' i Scaniarinken? Kan du inte dra några sköna exempel från Kenta-tiden?

Annars så känns dina synpunkter avseende 'frejdigt och offensivt' välmotiverade. Däremot tycker jag att det är lite småfånigt att lägga allt positivt som Timrå gjort under Kentas tid på hans pluskonto, och allt negativt nu på Challes minusdito.
Dessutom, om vi ska nyansera det: läser du ö h t dina gamla inlägg? Lästips är t ex din egenstartade tråd från februari, den med det Kenta-frozande namnet 'Kenta kan inte ändra en matchbild!'. Senare i den tråden fyller du på med lite sköna citat såsom:

'Vi är ganska usel just nu och har varit det en tid, har oerhört svårt att se någon ljusning faktiskt. Inget lag darrar nog ifall de får Timrå i slutspelet.
Frågan är vad man kan göra åt saken, hur ska man kunna hitta formen på de få matcher som är kvar? Kenta lär väl inte heller göra några drastiska förändringar.
Nej, det ser mörkt ut!'

Eller läs vad du själv tänkte när det spekulerades om att ersätta Kenta med Challe:

'Jag är inte alls så skeptisk som vissa av er andra till "Challe" Berglund. Känns riktigt bra med en ny röst och lite nya idéer! Dessutom brukar "Nubben" veta vad han gör, mitt förtroende för honom är orubbat.
Andretränare blir väl Per Nygårds då?'.

Bara ett axplock för att ge dig några nyanser i en försenad julklapp. Vassego.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Tja? Gårdagens match var intensiv och spännande. Timrå tog två poäng mot SSK som hade fyra raka segrar, detta trots att vi bara hade två backar halva matchen. Man kan se det så också.

Vad är det här, sjunde raka säsongen i elitserien? Jag tror du smetat för mycket vaselin på minnets kameralins om du bara minns champagne och klapp-klapp varje säsong fram till i år. Ibland vinner man med kamp, ibland med tur och ibland spelas motståndet ut. I år likväl som under Kenta. Eftersom du varit ganska kritisk genom åren fattar jag inte hur allt blev så rosenskimrande nu.

Jag har kanske sett hälften av matcherna live eller på tv och tycker helt ärligt att Timrå ser minst lika bra ut i år som förra säsongen. Minus Strålman, Warg och några halvfigurer; plus Bagarn, Tenkrat, Pyrret och några kids. Var laget inleder checkingen har jag inga synpunkter på. I övrigt finns det flera saker att bli bättre på som att kliva in framför mål och slåss för returer och naturligvis backarnas speluppbyggnad. Att döma ut allt som du gör känns kraftigt överdrivet. Challergiker.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Jag har lite svårt att förstå snacket om att challe är "Kaxig, dryg, saknar ödmjukhet" mm.
De som verkligen saknar ödmjukhet huserar väl här på HS.
Här kommer de till tals som tycker att...
... Timrå skall vinna samtliga omgångar i ES.
... Timrå skall vinna matcherna överlägset och "på ett snyggt sätt"
... samtidigt skall spelare och tränare vara ödmjuka och korrekta.
... spelarna skall summera antal misstag till 0 (noll) i varje match.

Dessutom finner jag att väldigt många helt bortser från det faktum att det finns ett motståndarlag i varje omgång.
Ett lag som via seriesystem och kval mm, på egna meriter, har tagit en plats i landets högsta liga.
När man läser vissa inlägg på HS får man uppfattningen att Timrå möter Blattniksele IF i alla matcher.

Jag såg matchen på plats och tycker att Södertälje gjorde en ganska bra match. Höll tempot nere. Räknade gubbarna rätt och fick det så viktiga första målet genom ett misstag från TIK i pp.
Sen höll dom Timrå förbaskat korta. Spelade ut oss i hörnen och bevakade mittzon.
Dom fyllde inte på med spelare i ett enda anfall förän efter 1-1 målet.

Vad jag kan efterlysa hos Timrå är framförallt ett bättre PP.
Lite fler varianter i uppspelen och snabbare positioneringar när man väl kommmit in i anfallszon.

Slappna av för böveln!

Vi ligger fyra i värledens näst bästa liga.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
Laken: Så pass????
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
El Maco: Ja, det var ju en väldans "Champagnehockey" vi bjöds på igår.
Kommentera

958568 · »