1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604860 inlägg · 6213 ämnen


Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Min teori är att Sanny är stor Tikare och hans tips är inget annat än ett stort Anti-Jinx för att placera oss högre.

Sv: Försäsong 2021
Spock: var faktiskt lite avundsjuk på fjällräven center. Var ett ovanligt snyggt namn på en arena tycker jag och passade in på ett norrlandslag. Skönt att slippa ha det bekymret kvar 😅

Jag tror fortfarande vi kommer sluta på play-in. Grabbarna är ju helt slutkörda just nu så inte konstigt alls att det ser ut som det gör. Standard för Timrå sen Freddan och sandra(framför allt) började köra sommarfysen att dom är helt slut på försäsongen. Vi kommer som vanligt sen Sandra klev in ha det mest vältränade laget i serien, och det kommer ge oss den egg vi behöver för att slå våra bottenkonkurenter... Tror jag..

Sv: Apropå nånting...
bradberry: Ha ha... du kan inte oss timråiter märker jag. Inte många som lägger nån större vikt vid träningsmatcher... men vi gillar att låtsas.

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Rajaniemi i intervju med ST:
”Jag är god vän med Kalle Koskinen och från honom har jag hört många bra historier om Timrå. Han skickade ett meddelande till mig så fort han såg att jag skrivit på för dem och gratulerade mig till att ha skrivit på för Sveriges bästa klubb”

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Håller med till fullo. Stäng samtliga nöjesinrättningar för ickevaccinerade sen när alla fått möjlighet att vaccinera sig. Hör att vaccinationsviljan hos yngre obegripligt nog är låg. Men partaja och gnussa sig mot varandra vill de. Nå, inte bland oss andra isf!

Sv: Apropå nånting...
NDR: Hållander är en jävla STJÄRNA, det var som ett jävla hån att få se honom stå i någon Tomas Holmström position i PP under Luleåtiden. Utväxlingen han hade i kvalet mot Oskarshamn var fenomenal och man fick Z-vibbar.
Tar han inte plats i en Pittsburghfemma hoppas man att dom kommer till sans och lånar ut honom till världens vackraste klubb.
Uppladdat:

500x0-halle_0.png


Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: Obs inget hån här heller men din okunskap lyser igenom, vilka "göra skillnad killar" i pluralis syftar du på? Då som nu handlar det om Jonte och han är i det närmaste oersättlig. I övrigt vad gäller nyförvärv då gentemot nu är skillnaden som natt och dag. Det vi tappat av Jontes spets har vi ersatt med potentiell spets, bredd och kvalité (Hanzl, Rattie, Alvarez, E. Andersson bl.a) i mångfald. 2021 ÄR vi ett SHL-lag, 2018 var vi ett HA-lag som provade på SHL-spel

Sv: Silly Season 2021-2022
Octagon: Alltså proportionerna det här tar.....konspirationsteorier och annan skit! Vi är några som tycker att Olofsson rent hockeymässigt har svårt att ta en plats i Timrå, hemmason till trots. Låt det stanna vid det nu, han lär få eller inte få den speltid han förtjänar. Det är iaf ingen av oss här som avgör det.

Annars tror jag att Nubben byggt ett lag med en uppsida få anar. Jag tror att han inser det för trots hans enorma rutin och förmåga till rävspel så tycker jag att man anar hur det bubblar av förväntan inom honom. Det är så jävla tryggt att ha en SC som Nubben, med hans erfarenhet. Han har verkligen byggt ett lag för en lång säsong, inte en nykomling som får soppatorsk i december


Sv: Silly Season 2021-2022
Snacka om skönt att få slippa Löven nästa säsong..

Läser fortfarande på sociala medier att Timrå fans
mordhotat, spelare som går för att skada, att den ända anledningen till att Löven förlorade finalen var ju pga Covid, ANNARS hade Timrå åkt på stordäng… Dom van ju första ”överlägset” anser dom.

Snacka om att Covid verkar slå hårt från en dag till en annan.

Jag vill inte ge dom nått, inte ens skit vill jag ge dom..


Sv: Silly Season 2021-2022
Oliver Johansson skriver A-lagskontrakt

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: 😂😂😂
Skulle säga att Brynäs ser sämst ut utan konkurrens i nuläget. Med råge

Sv: Silly Season 2021-2022
{9561}: Ser intressant ut. Om LaLeggia låter som en pizza så låter Nestrasil som en nässpray el nåt

Sv: Silly Season 2021-2022
Octagon: ja grattis till den klubben som värvar Ohre, grymt bra målvakt! Tingsryd kanske vill fortsätta sitt värvande från Timrå? Nämen jag hoppas han får fortsätta i HA.


Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Bra att ni satsar lite. Prynäsarna förtjänar att kå runt me lite armsvett och tänka mörka finska tankar om truppiga knifar....

Sv: Silly Season 2021-2022
Costanza: De blir lika full i skratt som övriga Sverige när du säger hockeyhuvudstaden, Hela Sverige skrattar!!!

Sv: Silly Season 2021-2022
stoff: Han lyckades inte bli förstemålvakt i Linköping under sex säsonger, så han är en reservmålvakt i SHL. Därmed inte sagt att han kan utvecklas ännu mer. Men jag skulle vilja ha in en målvakt som är snäppet bättre än JJ, så att båda två utvecklas av konkurrensen. Det vore vansinne om en nykomling som Timrå tar in Endre som gjort EN säsong i Allsvenskan.

Sv: Silly Season 2021-2022
Slagskottet: Trodde de redan bedrev dagisverksamhet i Fjällräven med sitt A-lag...

Sv: Silly Season 2021-2022
Tom Topp: Håller helt med om Walli. Att han dessutom flertalet gånger, senast nu i ST sagt att han tagit vilken roll som helst med stolthet, i den unga ålder där det råder hysteri om att få speltid. Det tycker jag visar att han är värd att bygga på och kan bli vår "Friberg" och vad han är för Frölunda nu!

Sv: Silly Season 2021-2022
Villervalla: Domustrappan har flyttat ner till golfbanan... Dahlen, Lundin och Emil P var ute och lirade tror 4:e killen i bollen var Reto von Arx!

Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Noll Timråhjärta hos Erik, sa redan sist när vi gick upp och han valde fuleå att han är rökt här. Aldrig att jag vill se honom göra en Kolan och casha in hos oss när chipsfetman vidtar

Sv: Silly Season 2021-2022
{9549}: Det är en börda jag med lätthet bär, måste jag ändå säga. Spelare som han och Liljewall kommer vara minst lika viktiga även kommande säsong. Nu vet de exakt vad vårt DNA är också, och där kommer en sån som Blomqvist förmodligen vara väldigt viktig utifrån sin enorma erfarenhet från just SHL. Han kommer få en liknande roll som den Anders Huss hade 00/01, med skillnaden att Blomqvist är i lite bättre form än vad Huss var då, minst sagt…

Sv: Silly Season 2021-2022
Bragd-Birger: Rätt, och riktigt! Stäng SHL för upp- och nedflyttning och lägg ner förlustprojektet "Hockeyallsvenskan". Vem bryr sig om den ligan, egentligen? Ingen.

Bryt upp HA och utöka Hockeyettan med de 14 lagen. Istället för en riksomfattande serie så delas Hockeyettan upp efter landskap och får mer av en distriktskaraktär. Istället för seriespel så möts lagen i olika sammandrag där flera matcher spelas under samma helg. Det skulle främja den regionala gemenskapen och spontanidrotten i stort. I den mån matchsammandragen ens ska ha tävlingskaraktär så kan vi, från SHLs håll, utdela någon form av belöning (i 99 fall av 100 bestående av ett diplom) till det/de lag som utmärkt sig inom olika områden. Eventuella publikintäkter tillfaller sedan SHL, men som kompensation för detta så får de deltagande lagen tillgång till en digital plattform vid namn "Hockeyfamiljen" där de då kan se sitt diplom i digital form. Möjligheten att skriva ut sitt eget diplom ska givetvis finnas, men kommer isåfall erläggas med en serviceavgift á 7990:-.

Frågor, funderingar? Inte? Då kör vi!

Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Hahl: Ja nu stänger vi SHL. Fattar inte varför man inte gjort det förut!!??

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Folk verkar glömma oroväckande fort, hade inte Zäta och Lander gått in med pengar efter att vi åkt ur 2013 hade vi funnits då ens? Lander sa väl till sin agent att han ville ha mindre pengar än vad han kunde fått innan han ens dragit utomlands och hade moppepröjs, Landers Timråhjärta ska aldrig ifrågasättas, Pär Lindholm drar till KHL osv och Lander skrev 1+1 med Zug som nyss vunnit titeln och dom har ett riktigt bra lag och han får en bra chans att vinna en till buckla :)

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Emil Pettersson vore ju drömmen. Precis sprutat in poäng i SHL och en Timråit uti fingerspetsarna precis som sin bror. Bara inte KHL kommer med storbörsen.

Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Carl Söderberg från Malmö var i allsvenska och SHL i flera av sina bästa år och kom till NHL som 27 åring och är ännu kvar som 35 åring. Har gått bra och hade t o m råd att köpa Zlatanhuset. Klart Dahlen ska stanna. Lyckas han i shl med Timrå finns alltid nya chanser i andra lag om Sharks inte vill ha honom.


Sv: Silly Season 2021-2022
Gällande Bohm. Verkar vara en toppenkaraktär på alla sätt, vilket flera av de som har koll på honom redan varit inne på. Snittade 16 min per match i grundserien för TPS, lyfte näst mest istid i PK av samtliga backar i laget. Tydligt en sån back man går till för att man alltid vet vad man får. Samtidigt också en sån typ av back som ofta hamnar lite i kläm när det lag man tillhör vill ta ”nästa steg”. Precis som fallet kan vara med Erik Andersson (om han nu är aktuell).

Spelare som är extremt nyttiga och eftertraktade på många sätt, men som kanske inte går att motivera en större del av lönekakan än de redan har. Att hela tiden spela 0-0 i byte efter byte är en oerhört väsentlig roll i ett lag, men så fort det ska spetsas från en säsong till en annan så kan de hamna i kläm. Inte minst om man som Bohm tillbringat hela sin seniorkarriär i toppklubbar. I Anderssons fall så är ju Rögle ärrade av finaltorsken nu och då är frukten av det lite obekväma beslut, som kan vara skadliga på sikt men i Rögles iver just nu är ett nödvändigt måste enligt dom själva.

Bohm låg kvar på sina 16 minuter även i slutspelet. Sett till istid har han haft en tydlig roll i ett andra backpar och han ligger på samma nivåer som Johan Ivarsson (även han kan vara ett möjligt namn, men kanske svårt att få in ytterligare back av det där snittet). Jag kan förstå jämförelsen med Alexander Falk vid senaste sejouren, men Bohm har en helt annan erfarenhetsbank och är i en annan fas av karriären än vad Falk var då. Falk var nog en tilltänkt HA-värvning, även han.

Sv: Silly Season 2021-2022
DET KÄNNS INTE RÄTT!

Varför måste vi skrolla i listan bland alla jäkla hockeyallsvenska lag när vi loggar in här på HS?

Vem bryr sig om en massa silly-rykten när det finns faktiska problem att lösa?
Uppladdat:

500x0-2bad0245-037b-44de-8a24-2eb3edbab0f4.jpeg


Sv: Silly Season 2021-2022
Heisenberg: Var det inte Nubben som sa att "man ska inte byta för bytandets skull".
Eller var det nån härinne? Man ska passa sig för att dumpa kulturbärare, kolla bara hur det gick för HV

Sv: Silly Season 2021-2022
Synct: Uh...måste säga att luften gick ur lite nu.
Var rätt säker på att Anton ville komma hem och ge oss ngr år i sin prime. Men nu blir det inte så. Jag är besviken och skiter i vad andra anser om det.
Men löften är löften, för vad det är. Som ngn annan sa, han kommer väl hem och ett par tre år, halvskadad och orkar med en halv säsong. Han är ingen ungdom längre...
Inte ens Anton kommer hem som utlovat....då vet man att money talks..
Faan... :-(

Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Hahl: Hade önskat lite mer osvenskt beteende i kommunikationen dock. Kan han inte bara gå ut och säga ”jag vill tjäna mer pengar innan jag varvar ner i Timrå”?

Blir bara löjligt att snacka om ”upplevelse” att få bo i Schweiz. Kan respektera att han väljer spel utomlands men har svårt att svälja förklaringen. Och dessutom inlindat i ”det har varit jobbigt att bemöta alla som tagit det för givet att jag ska spela i Timrå IK”…ja men det är väl det han själv kommunicerat?

Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Nomadinen : Ja alltså det går nog knappt att jämföra med förra gången vi gick upp. Vi tappade i princip hela stommen av de viktigaste spelarna. Kolla bara nu när vi ser ut att få behålla både Lundin-Lööke- Dahlén. En trio som nog kunnat välja och vraka bland flertal SHL erbjudanden.

Nu när Nubben ser ut att kunna välja och vraka ur årets trupp så finns alla möjligheter till bygga en viktig stomme,
En stomme som kan sätta prägel och visa kommande nyförvärv vad Timrå står för som förening på och av isen.
Var så Skellefteå och Örebro kunnat etablera sig tex. Man hade en stabil kärna från truppen som tog sig upp från HA och lyckades med sina spetsvärvningar, lyckades bygga därifrån och kolla på dem idag.

Med Torines som kommit in så andas det verkligen optimism i hela föreningen. Jag tror vi är mer än mogna att etablera oss denna gång. Om nu Lander ansluter och om Nubben lyckad med ett par till Rockader som spetsar till både forwards och backar, ja då tror jag vi kan charma hockeysverige mer än i typ 10 omgångar som senast.🙏

Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Nomadinen : Och jag fick info för en månad sedan att Lander kommer om det blir SHL, annars Schweiz, så jag killgissar på 80-20 på spel i Timrå.

Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Nomadinen : Hållander till VM.

Sv: Silly Season 2021-2022
Uppladdat:

500x0-screenshot20210516-141549.jpg


Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Nomadinen : jag förstår inte varför vissa vill ha bort Bojjan, en otroligt ödmjuk slitvarg och kultur bärare för Timrå, han gör jobbet i det tysta och rätt som det är får han i nån puck oxå. Nää. Han ska definitivt ha en plats, vore grymt tjänstefel av Nubben att ta bort han.

Sv: Silly Season 2021-2022
Dante kingen: Boyce är en perfekt 4:e center i SHL, han håller både hockeymässigt men främst karaktärsmässigt. Landar vi Lander (tyvärr tror jag inte det dock) och så Lundin så ser det jävligt bra ut på centersidan. Utan Lander, ja då blir det för Nubben att lägga krut på den rollen. Men 4:e centrar ska han inte leta. Vi ska inte gör om Lövens misstag och värva 4 st som tror att de är för förstalinan allihopa. Det handlar om att underkasta sig sin roll och gå till jobbet varje dag. Vara taggad och glad för sina 7-8 minuter/match när man lirar i 4:e. Här är Bojan Sverigeledande skulle jag säga

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: INGET SHL FÖR BJÖRKLÖVEN!!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Jag vet. Det är alltid mest synd om Löven. Det var väl inget konstigt på den filmen? "Inget SHL för Björklöven". Det stämmer ju

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Väldigt kul att höra Jonte Hedströms och Hartmanns varma ord om Timrå IK. Känns extra bra att vara supporter till en sån varm och familjär förening. ❤️

Hedström tippade 6-1 i sista matchen, han var inte så fel ute.

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Måste säga att PW känns oerhört klok utifrån de intervjuer jag läst/hört med honom. Sunda värderingar och OM han skulle stanna även över nästa säsong och får över familjen så tror jag att han kan lyfta spelet rätt mycket. Det är ju uppenbart att han inte mått helt hundra mentalt av ensamheten, att ändå presterat så pass är starkt.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Nomadinen : Det är inte lätt att komma in i shoppen just nu och beställa vinsttröjan. Det känns ju bra, många som köper antar jag..

Sv: Silly Season 2021-2022
roger_sundsvall: Lodin har ganska mycket att jobba med. Tror faktiskt att han inte mått dåligt av en säsong till på HA-nivå. Individuella skillz har han, men en del annat behöver han förbättra. Såsom speluppfattning, värdering av situationer, avslut. Han är ganska lik Olofsson i både upp- och nersidor.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Grattis och välkomna till SHL!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Följde matchen på en 70-milafärd genom landet. Fick köra in på parkeringsfickor mellan varven och kolla. Så nervös att jag körde fel och fick köra 10 mil längre.
Sista perren avslagen, kontrollerad, underbar. Så jävla imponerande.

Nu är man tom, mätt och helt avslappnad. Vilken jävla prestation detta lag gjort! Grundserie, kvart, semi och final. Bambambambam.

Finalen blev aldrig riktigt spännande. Sorry Löven, men AIK och Västervik var klart jobbigare. BIK hade varit betydligt tuffare.

Nu är jag inne på sista tredjedelen på en stooor whisky. I morrn vaknar vi i total harmoni, sen går vi in på silly. Hoppas många av hjältarna stannar. Dom som drar - tack som faen. Ni är för evigt hjältar.

HOCKEY ÄR EN UNDERBAR SPORT!!!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: svårt att argumentera emot ikväll.
Ska bli sjukt spännande veckor framöver att se vad Nubben har att bjuda på. Lander? Dahlén? Hörde ni förresten Kejsaren Lundins kommentar "fansen kommer inte bli besvikna". Kan det ens tolkas på annat sätt än att han blir kvar?

· 118 ·