1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!

« · 1926809 · » Till forumet


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: behövs ingen egen butik för att sälja souvenirer!! Västerås hockey som var gick i KK för några år sen och nu spelar i HA. Kolla in deras utbud på hemsidan! Och dom har flera ställen runt Västerås där det går att köpa deras grejer. Så ditt snack om butik m m. Det köpet jag inte. Hur svårt ska det va att be nån butik sälja prylarna mot procent ersättning..det blir ju en win win situation?! Timrå ik är urusla på marknadsföring. Nu har dom missbedömt aktiemarknaden och halverar aktien..du hör väl själv va jävla dåligt det är!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
kulltorp: Timrå ik är som en gammal sossekommun ( ex Kramfors) rör inget, allt ska va som förr. Inget nytt, kom inte och tro att ni är nåt, vi vet bäst!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
TimraStockholm: Vadå rysare båda lagen har inget och spela för båda avhängda innan Januari för inte kommer Timrå agera trots alla skador och Hållander Olofsson snart drar iväg. Troligen slutar det dumsnålhet och korpallsvenskan med tapp på 30 40 miljoner i intäkter.
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: Men snälla rara....vilka måste sluta? Alla vi som tycker att SHL-laget Timrå IK sköts alldeles för amatörmässigt på alltför många plan?

Ja vi kan fortsätta att lägga ansvaret utanför föreningen, vara martyrer, grina över små resurser och orättvisor. Som det orättvisa i att vi gick upp men inte var beredda. Herregud männscha, vi gör så gott vi kan med ett underbemannat kansli. Fatta!!

Ja vi fattar. Att vi inte räcker till. Och att alla jävla ursäkter för det inte är särskilt klädsamma och definitivt inte konstruktiva.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
JobbaPuck: Va bra..det räcker ju upp hela upptagningsområdet...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
I Härnösand håller varenda jävla unge på Timrå...ja 3av 4 iallafall.
Det är ett enormt upptagningsområde vad gäller sponsorer, souvenirer mm.
Jag har bett klubben anställa ngn som jobbar enbart i Härnösand med marknadsföring.
Heltid eller deltid..whatever. agera bara.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: måste man ha en butikslokal? Vill inte ens tänka på hur många halsdukar man måste sälja för att få lokal och personalkostnader att gå ihop. Måste ju räcka att ge Ica Maxi, Intersport eller whatever en cut och sen kasta in prylarna i deras sortiment?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
kulltorp: Återigen: vi var millimetrar från konkurs för en väldigt kort tid sedan. Kansliet bestod av typ 4-5 pers för bara något år sedan, ett tag fick kanslipersonal även köra ismaskinen eftersom vi inte hade råd att ha vaktmästarna på plats. Det har sett så inåt helvete illa ut. Detta tänker jag mig att jag inte är den enda som har ett minne av, hur det såg ut med ekonomin.

Inför 2010/2011 snackade TJ om SM-guld, vi skulle satsa. Allt sket sig och sedan har det bara krympts och krympts och krympts. Efterskalvet pågår fortfarande, men jag inbillar mig att det avtar mer och mer för varje dag. Den här säsongen handlar fan i mig allt om det sportsliga och att lyckas åla sig ur den här säsongen med SHL-statusen i behåll. Skiter det sig så är det ruta ett igen. Händer det så är det svinbra om vi inte dragit på oss dyra vanor i år, som att exempelvis smälla upp en ung och väldoftande marknadsavdelning som 'betalar sig själva'. Hur det än är så krävs det investeringar för att denna marknadsavdelning ska kunna utföra sitt arbete, i värsta fall så står vi där med ett gäng iMacs och ett pingisbord som vi knappt hunnit packa upp innan vi måste ställa om allt till en HA-tillvaro igen.

Jag tror att vi inte har råd att ta några större organisatoriska steg ännu, och det spiller över i något så 'enkelt' som att det inte finns tillräckligt med souvenirer att köpa. Någon ska ju upphandla dessa souvenirer, det ska tecknas avtal, det finns logistiska spörsmål. Den som ska göra detta ska ha en lön, en dator, ett ståbord och thaimassage på tisdagar. Men innan dess ska man då anställa denna person, innan dess analysera läget.

Dit jag vill komma är att jag så klart håller med i sak. Vi, liksom så många andra klubbar i Sverige har skötts bedrövligt. Sportchefer som tillsätts för att de var duktiga hockeyspelare som helt plötsligt ska sitta och förvalta enorma summor pengar utan någon som helst utbildning. Det är helt sinnessjukt. Jag vill dock hoppas (och tro, i någon mån) att vi kan göra det bättre den här gången, men vi är inte där än. Först måste vi i maklig styrfart segla den här säsongen i hamn. Är man mån om att vara med och bidra till klubbens organisatoriska utveckling så tror jag dock inte att det här med att köpa aktier är en dålig idé.
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: Håller med till en viss gräns men för mycket inavel tänk är faran att de barka åt helvete alla ska spela känner ALLA. Vem fan våga törs sparka Nubbs Fredds när ingenting blir bättre se på Brynäs HV här är det livtidskontrakt på polare svärsöner vill se någon utifrån som kan slå näven i bordet NU JÄVLAR ÄR DET NOG. ps Knylan vet att du ni kan + era egna inlägg och ta bort de som inte passar
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: om man ska köpa aktier då. Hälsa dina vänner inom Timrås organisation att dom förklarar mer för allmänheten vad det innebär att köpa en aktie! Vinsterna, riskerna ! Och vad dom får..och vad Timrå får! Som det är nu har dom haft en liten notis på hemsidan att vi fans ska köpa aktier. Ungefär på den nivån är det på.! Jag själv hadr tänkt köpa men tycker infon vart för tråkig.
Ska Timrå bli den organisation som du pratar om så får dom fan ta och kamma till sig lite dom oxå på kansliet. Till syvende och sist så är det till viss del vi supporters som betalar deras och spelarnas löner. Dom har och är varit för nonchalanta med information om vad som händer runt Timrå. Därav tror jag den dåliga aktieförsäljning just beror på.
Sen skriver du att vi ska ja förståelse och ditt och datt. Det tror jag dom flesta supporters har oxå. Men har Timrå förståelse att vi fans kanske vill få va delaktiga i vad som händer runt föreningen?
Ärligt talat som tycker jag Timrå sköter vissa saker som en jävla amatörförening.! Hobbyverksamhet!
Klart ingen satsar eget kapital i sån skit.!
Skärpning Timrå IK
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Vad det innebär att köpa aktien framgick väl på presskonferensen inför lanseringen?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Informationen kring aktien har inte varit exemplarisk och är man sådär lagom intresserad och obekväm med att söka information så kan man med viss rätt klaga. MEN om man är genuint intresserad av att bidra till föreningen och har förmågan att klicka runt på datorn så är det inga större problem. Bekvämlighetsgnäll har jag svårt för.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
jå1: om man råkade missa presskonferensen får man skylla sig själv då anser du? Jag är nog inte ensam om att missa presskonferensen! Det räcker inte med att ha en presskonferens om aktie försäljningen. Kom ihåg att dom flesta som väntas köpa aktien en supporter från arbetarklassen som kanske inte har sån fet plånbok och blir därmed försiktiga då infon vart skral.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Har vi inte ältat det här färdigt snart? Det börjar bli lite rättshaverist-varning över gnället här.
Alla är överens om att Timrås marknadsföring har enorma brister. Allt runt omkring måste bli bättre. Punkt.
Men vad gäller aktierna så tror jag väldigt få köper med plånboken, vi som har tänkt köpa köper i det här fallet till 100 procent med hjärtat. Vill man tjäna en slant har jag svårt att hitta nåt sämre alternativ än att satsa på en idrottsförening.

Men som många har sagt tidigare. Har man råd och brinner för Timrå IK köp någon/några aktier till dig själv och andra i julklapp. Det gör skillnad.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Jag tar det en gång till då: jag håller med om att mycket sköts som en ”amatörförening”, eftersom vi för fyra sekunder sedan VAR en amatörförening. Och fortfarande är, även om allt är SHL-klassat just för stunden. Att växla upp ur det måste dock få ta tid.

Är det görbart att hålla två olika perspektiv i luften samtidigt?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Modano: Finns det inte lite nyansskillnader mellan oss och HV/Brynäs då? Det känns som att det gör det, åtminstone just i nuläget.

Gällande modereringen av HS så hade det ju varit kanon om man som moderator kunde plussa sina egna inlägg så inåt helvete men just i nuläget tillåter ej systemet det. Man får förtjäna sina egna plus, precis som att ni ’nere på golvet’ måste göra det. Det är väl det, i övrigt är livet som moderator oerhört guldkantat.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: Ja gud, tänk den som fick vara moderator på HS ändå....🙄😂
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: man ser inte skogen för alla träden får bli mitt slutord ang marknadsföringen ..
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: säger man nåt som en moderator inte håller med om så tas inlägget bort eller så blir man avstängd. Det är den politiken som är på HS.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Det stämmer väl inte. Är säker på att ingen moderator håller med om ditt senaste inlägg (som tydligt hänger ut detta forum som stängt för skilda åsikter) och inlägget finns ju fortfarande kvar...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Vrid på huvudet nästa gång istället för att bara gnälla
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
DJ Abbot: jag är nog inte ensam om att tycka det är lite Nord Korea vibbar i det här forumet.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
JobbaPuck: det är inget gnäll, det heter konstruktiv kritik. Du kan googla wikipedia så förstår du
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Lilla jag tycker att vi borde vara vänner här inne o sluta gnälla på allt o alla vi är ju trots allt Timrå fans!! Bättre att stötta varandra än att kivas om vissa saker ingen tjänar på att vi är ovänner men visst lite gnål med glimten i ögat måste de va 😅😂😉
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Höhöhö... Du har ohyggligt svårt med läsförståelsen, än mindre förmågan att sätta dig in i rådande situation.
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
JobbaPuck: "Förstår inte hur jag kunde bli avstängd på de grunderna jag blev. Sen blir alltså mitt kritiska inlägg raderat! Ansvarig kan väl höra av sig för en sansad diskussion?

Ja, jag sa att jag skulle lämna och det ska jag. Undrar bara vad det har blivit av HS. Det är bedrövligt detta."

en liten påminnelse till mannen som säger man inte ska gnälla. Hur var det med den saken puckskalle?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Det handlade om nåt helt annat. Jag fick en rimlig förklaring och gav det hela en chans. Avstängningen hävdes och dessutom så blev de raderade inläggen inlagda igen. F a t t a r d u? Såna som du gör en dock mer sugen än nånsin på att lämna.

Gnälls det inte på spelare som alla på förhand visste höll HA-kvalitet så är det klubben med den i särklass minsta organisationen som får sig en råsop. Det finns som sagt ingen förståelse för nåt. Visst kan man skriva det ena och det andra i affekt under och efter match, den lidelsen och passionen hör liksom supporterdelen till, fast det som i nuläget fortlöper dag ut och dag in härinne får orimlighet att blekna i jämförelse.

"puckskalle"? Fränt. Jag brallar på mig.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
JobbaPuck: oj,,här vart man het på gröten. lättstörd grabb alltså. Ha en trevlig fredagkväll. p.s lämna inte Forumet behöver såna som du.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Läser man så ser man vem som blev putt. Men det var det här med läsförståelsen, som sagt.

Ta det lugnt på Lucky Bar nu, "grabben".
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Jag tänker så att det eg inte är en rätt sida och en fel sida här. Timrå IK idag saknar till stor del SHL-kvalitéer i stort sett rakt över, såväl organisatoriskt som hockeymässigt. Fast i det sistnämnda finns det ju bevisligen hittills två lag med större brister isf. Men hur som, förklaringar till ovanstående finns det gott om. De är dessutom inte svåra att förstå heller.
Det som stör mig är när föreningen använder förklaringarna som ursäkter samt lägger ansvaret utanför sig själva. Det finns brister i den här föreningens kommunikation med omgivningen.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: jag kan bara instämma och hålla med dej. Men om man yttrar sig om känsliga frågor om Timrå IK då anses man gnällig. Jag är nog för gammal för det här forumet tror jag.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: ja det finns inte plats för oss grumpy old men på detta känsliga hipster forum 😉
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
RunarUp: jag kanske är ute och cyklar nu men jag ifrågasätter vad aktiepengarna ska användas TILL och undrar om inte det är ett av skälet till det skrala intresset. Vi har ett skört lag som kommer få slita för att hålla sig kvar i högsta serien och då ska man skramla till ungdomsidrotten och damlaget? Visst är det viktigt att ha en klubb som är inkluderande och möjliggör för både tjejer och ungdomar att spela hockey, det är superviktigt men är det viktigare än att ha ett lag i högsta serien (och allt som kommer med detta)?

Jag tror man hade skrapat ihop mer pengar om man aviserat att pengarna kan användas till värvningar (som laget fullständigt skrikit efter hela säsongen). Tillskott till ungdomssidan kan man väl ordna när man etablerat sig? Felriktad aktieförsäljning.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Olle: Håller med så in i helvete. För mig är det helt uppenbart att det förhåller sig så, jag behöver bara gå till mig själv. Jag är inte intresserad av att vara delägare i ett mediokert HA-lag för att pengarna ska gå till dam och ungdomsverksamheten. Vackert och viktigt som sagt, men jag är inte PK nog att hålla det högre än ett A-lag som klarar SHL-kontraktet.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Förövrigt så anser jag att alla som länkar till artiklar som är låsta för kreti och pleti bör förstöras.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Olle: Det kan säkert vara så.
Men åtminstone en del av pengarna lär väl hamna i seniorverksamheten. Jag har i alla fall inte läst att hela pengen ska gå till ungdoms- och damhockeyn.
Som många andra tror jag detta är nådens år för oss. Åker vi ur kan det betyda en evig Golgatavandring i lägre divisioner, hänger vi kvar finna det goda chanser att vi kan etablera oss på sikt.

Så om säg, 40-50% av försäljningen går till representationslaget, så kan det kanske ändå skapa förutsättningarna för spetsa laget tillräckligt för säkra kontraktet.
Så min övertygelse är ändå att man gör nytta för Timrås SHL-överlevnad om tecknar några aktier.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Olle: "Visst är det viktigt att ha en klubb som är inkluderande och möjliggör för både tjejer och ungdomar att spela hockey, det är superviktigt men är det viktigare än att ha ett lag i högsta serien (och allt som kommer med detta)?"

I längden, ja.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Jag kan ju tycka att om man väljer att gå ut med en aktieförsäljning så är det ju definitionsmässigt i grunden en affärsmässig verksamhet man påskiner att man sysslar med. Därav borde också följa att pengarna bör investeras i sådant som leder till att verksamheten utvecklas i en ekonomiskt positiv riktning. Där ingår då självklart att undvika ekonomiska motgångar vilket en nedflyttning normalt brukar innebära. Om däremot syftet med aktieförsäljningen primärt handlar om att stötta diverse förvisso hedervärda men ändå inte affärsmässigt inriktade alternativa satsningar så bör man nog istället inrikta sig mot insamlingar och dylikt.

Med detta sagt, så kan jag till viss del förstå den upplevda taffligheten bakom hela konceptet, då klubben gick upp "för tidigt". Samtidigt kan också detta lätt bli en bekväm filt att gömma sig under för att bortförklara bristen på professionalitet. Det jag själv kan känna att jag saknar när jag ser någon uttala sig från klubben, alternativt läser något från klubbens undermåliga sociala interaktionsavdelning, är att det saknas det driv och den anda som man pratat om att laget ska ha. Dvs att vi ska vinna på att vi jobbar hårdare och kämpar mer än motståndarna.

Just denna inställning borde gälla på alla nivåer i klubbens situation om man vill etablera sig, inklusive ledning, supporterkontakt, och marknadssida, oavsett ekonomiska resurser. Det saknar jag, då det kan anas att dessa tjänster till viss del utförs av gammal vana och inte glödande eld.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Raggaren Putte: Just precis exakt så. Och har man kritik får man veta att man inte fattar. Från ledningshåll. Vidare, läser man mellan raderna i uttalanden som rör svårigheter och bakslag som drabbar föreningen anar man en inställning att ansvaret ligger utanför föreningen, hos allmänheten...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Jämtlandsfil: hur resonerar du då? Lägger vi inte pengar på ungdomsverksamheten idag? Får vi fram färre talanger än andra jämförbara lag? Finns det en stor risk att vi halkar efter med den budget vi har idag? Det är frågor jag skulle vilja ha besvarade innan jag stödköper låtsasaktier i ett hockeylag.

Går mer pengar till seniorverksamheten om jag istället köper några årskort på sittplats?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Olle:
Snälla Olle,håller vi på TIK eller?? Köp nu lite "billigare" Aktier & strunta i vart kulorna går,vi gör köpet för klubben som supporters & vi vill alla det bästa eller hur!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
RunarUp: det är väl ingen jävla välgörenhet man ska hålla på med, Räcker det inte att köpa matchbiljetter, souvenirer, korv m m. Sen handlar det inte om att tjäna några spänn, men jag tycker man ska ha den rätten att få veta vart degen går nånstans. Är folk så jävla ointresserade av sin egen plånbok så dom bara köper för att det är just Timrå IK får stå för dom. Jag köper defenetivt efter plånboken. Men så har jag inga skulder heller. !!
Och jag är helt säker på om tomtarna på marknads avd gjort en bättre reklam för aktieförsäljningen skulle fler köpa aktier. Men jag ska köpa några aktier och sticka in några tusingar i Timrå IK.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkareskall börja med att säga jag bor och jobbar i Timrå, samt vurmar om hockeyföreningen som jag anser hör hemma i shl. Men det här med aktien som man kan köpa?! Är det inte lik väl man säger det är ren och krass sponsring? Köp aktie = skänk X pengar till föreningen. För du kommer aldrig se röken av dem eller i något forum ha nån nytta tillbaka med det. Mkt märklig och diffus marknadsföring mm.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Raggaren Putte: jag är helt övertygad om att vederbörande som sitter i ledande och betydande positioner jobbar arslet av sig och har rätt inställning till att detta kommer bli bra i slutändan. Samt påståendet att det saknas driv etc.... Du måste skämta, hela föreningen är byggd på driv mm sen om det inte räcker till är en anan sak. Aktie grejen är dock en sak som är uppkommet av stundande vatten skalle och själva marknadsföringen av den borde grävas ner. Men i sak så vill jag inte döma ut hela idén.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Jag får också känslan av att vara "bäst före" på detta forum.
Kanske vi kan kolla om PRO kan sponsra så vi får ett eget chattrum att härja i?
Sponsored by Viagra.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Ser ut att gå snabbare med försäljningen nu iaf, 12 st som sålts sen sänkningen.
Kommentera

« · 1926809 · »