1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533586 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta
Robin Moberg: Domarna kan äta mitt bajs. Korrupta jävla idioter. Anmäl crosschecking på Rundblad och yxhugg i huvudet på Ranta. Hjälper inte oss men de ska fan skämmas. Jävla idioter. Dra åt helvete!

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta
{7426}:

Niederbach var ju hjärnan bakom det där, låg även bakom wallis målchans i första.

Playmaker bachen.

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Bad_Brett: En applåd för Lassi är befogat. Han håller oss kvar i matchen. *Applåder*

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
{8225}: Frågar du mig ska Folin inte ens spela ikväll alternativt 7e back.

När Folin spelar så sätter man Berg på bänken som varit bättre på alla plan än Folin men om man känner Karlin rätt så lär han säkert spela 15+ min ikväll..

Berg med bäst +/- av alla backar i MoDo ska självklart spela över Folin varje dag i veckan. Håller utöver det Wahlberg över Folin också

Sv: Silly season
modomille: Länge leve Bernie i 2 säsonger til!. Kul med en bra nyhet och att han älskar MoDo mer än mig dessa dagar.
Uppladdat:

500x0-bernie_2.jpeg

KB: Hade börjat bli lite orolig att man inte skulle förlänga med Bernhardt så ruggigt fina nyheter det här. Hade gjort lite ont att se han spela någon annanstans.

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
Vill inte alls låta naiv och blunda för de problem vi har med formen just nu. Men det är 15 omgångar kvar, förstår att de flesta här inne är nervös inför slutspurten av säsongen.

Men det absolut bästa vi som supportrar kan göra i dagsläget hur klyschigt och naivt det kan låta är att sluta upp bakom laget och köra ända in i kaklet och aldrig sluta tro på MoDo, för att vi ska undvika kval.

Efter vår otroliga dip i form efter jul förra säsongen var det inga icke-MoDo fans som trodde vi skulle gå upp, 30e april står vi där med glädjetårar i ögonen då vi lärt oss att vi ska spela SHL kommande säsong. Få trodde på oss inför slutspelet, vi slöt upp bakom laget! Då var vi bäst helt enkelt!

Framåt MoDo! nu dänger vi dit Glenn family och Ruohomaa på tisdag!❤️💚

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greg P: Många om och men där. Hade inte Woods och Dickinson gått sönder så hade vi haft lekstuga med Hockeyallsvenskan i 52 omgångar istället för bara ca 30. Ert poängrekord hade nog hamnat i en dammig pärm på kansliet tillsammans med resten av de gamla goda minnena. Samtidigt som vi hade gått upp likt vi redan gjort.

Tarasov: För att liva upp lördagkvällen tänkte jag initiera ett Drinking Game för säsongen 23/24. Ni får gärna fylla på, men jag börjar med tre punkter. Ta en klunk varje gång...

...någon yttrar orden "det är en stendöd marknad"

...någon nämner "underliggande siffror"

...Pelle Hägglund säger "Ööhh" i Nedsläpp MoDo (Varning för denna, enbart för hardcore-spånkare)

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 24-01-20 Hemma
bollan123: jävla tur att det inte är folket på forumet som lirar i MoDo; lipar sönder istället för att hålla upp huvudet för laget.

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-01-18 Borta
{5647}: Bara jag som tycker vi kämpar och sliter rätt bra? Framförallt kommer vi in bättre mot mål än tidigare. Svårt att kräva poäng borta mot ett så här skickligt lag.

Tycker stämningen i truppen känns mycket bättre nu när Rååma har lämnat. Förhoppningsvis kan han skapa lite kaos i Frölunda.

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta
Modomas: Hade det varit så skulle man plockat bort C från honom. Han presterar inte på nivån man skulle kunna begära, men nu börjar spekulationerna bli löjliga

Tarasov:
Näsen vs oskarshamn 4-3

Paninaro: Jösses, man har knappt hört talas om någon av deras hjältar. Här undrar vi om Svartvadet platsar och där har de väl den som kokar kaffe bäst.

Mackan: Tack Lule!!!! Småland ska ha noll poäng en sån här fin lördagkväll

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Var på matchen igår och kände mig ändå nöjd efteråt. I stort sett varje match jag sett i år där MoDo släppt in puckar i första perioden har det rasat iväg åt ett håll. Tänkte, nu blir det 5-0 eller liknande precis som jag fruktade inför matchen. Det har varit jobbiga matcher att se. Istället lyckades MoDo vända på det. Oavsett förlusten i förlängningen var det härligt med ett poäng där jag väntat mig noll. Bättre med jämna matcher och hoppas vi spelar fler sådana för då har vi alltid chansen att dra det längsta strået!

Har inget minne av MoDos spel i egen zon - gjorde mig nervös när de fastnade där alldeles för länge! Var ändå mycket bättre än den miserabla rbk-matchen som jag nu förträngt. När de tog sig ut ur zon kom de ändå med fart och var några fina lägen. Nog ser man självförtroendet inte är på topp när det tvekas, skjuts ej direkt, passas extra och man inte "går för det". Förhoppningsvis kan detta börja byggas upp med nya insatser. Tycker ändå vi gör det bra!

Costanza: www.expressen.se/nyheter/sverige/ob-att-svenska-folket-inte-forstatt-allvaret-ar-en-brist/

Slarvigt av reportern att missa ställa frågan om hur man stöttar MoDo i krisande tider.
”Jaja, ni har sålt en jävla massa CV90 men hur blir det egentligen med Ruohomaas ersättare? Har ni löpande kontakt med Hinken och hur mycket deg är ni beredd att lasta in?”

(Angående intervjun med Hägglunds VD)

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
{7426}: Snälla gör en utredning om Rundblad har spelat på Rögle vinst idag..

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Magnus21: sätt kaptensbindeln på Wahlberg. Rundblad kan börja gå kurs med ismaskinen tills kontraktet löpt ut.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Smurfen: Ja jag hoppas verkligen att detta var både Ruohomaa och Rundblads islossning. Både han och Niederbach har tillräckligt med skills för att utgöra en farlig formation. Tillsammans med lite spetsiga backar i Näsén och Bernhard så gör det egentligen inte så mycket att Sebbe blir tredje spelare (som jag faktiskt inte tycker är så oäven med sitt skott stundtals, får han spela med dessa grabbar är det bara att ha klubban i isen och ta avslut vid lägen).

Tycker Wahlberg har större offensiv kvalitet än Folin men samtidigt ungefär lika stabil bakåt och antagligen fruktansvärt motiverad att göra bra ifrån sig (vilket märktes, ska inte svära på det men tror han faktiskt var den som hade kyla nog att vända upp och spela ut pucken i boxplay, något vi annars har haft fruktansvärt svårt för då alla slår den i rundeln och där är alltid spelare som läst detta redan). Jag utesluter inte att Wahlberg också har en positiv effekt på gruppen med tanke på att han faktiskt var den kapten som ledde oss till SHL och är omtyckt av både fans och spelare.

Bernhard spelar med mer och mer självförtroende och när han och Näsén blir inblandade i offensiven, ja då händer det bra saker. Pucken kommer ut från sargen. Skott kommer från spelare som tar sig in i banan. Plötsligt är någon fri framför deras mål osv. När de får spela med Woods, Aagaard och Dickinson så är det precis som att detta är naturligt för dessa tre att använda sig av både Bernhard och Näsén. Nu har andra spelare börjat använda sig av dem, tex Ruohomaa där Näsén inte helt otippat var den som spelade fram till ett av målen.

För jävlar vad snabb både Bernhard och Näsen är på att flytta över pucken till den andra sidan och plötsligt har vi fri gata till mål och utrymme att göra något konstruktivt. Ibland blir det såklart för konstruktivt, men tycker att det får vi leva med för att uppsidan är såpass stor när de är igång. Men de är snabba i tanken och i handlingen. Vi kan gräma oss över Bernhards missade läge idag, men med tanke på hur tufft han haft det första halvan av säsongen så gläds jag istället av att se honom där framme, i det läget, för fortsätter han på den vägen så kommer röda lampan lysa många gånger till denna säsong.

{8225}: Trevligt å läsa från Sven.Savage på Luleå hockeysnack sidan.

" Imponerande hur bra ni var när ni spelade hockey. Är ni så bra hela matcherna tar ni vilka lag som helst förstås.

Grattis till 2 poäng! "

Det tackar vi för !

Confusius: Räknar fullt ut med att vi kommer utmana om titeln nästa år. Kanske även i år. Lassi är nya Krizan.

Jag kan hockey.

{8225}: Jag får väl passa på att tacka för att jag fick flest likes på MoDos forumdel förra året. I dagens samhälle verkar det sjukt nog vara ett tecken på framgång.

Misstänker att jag varit med i toppen gällande flest dislikes också:)

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30
{8225}: Gott nytt år alla. Det kunde varit sämre.

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30
Costanza: Walli på bänken?

Karlin kan hockey!

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Paninaro: Lumberjacks 👏
Uppladdat:

500x0-screenshot20231229-171518facebook.jpg

Fyfan va slut man är nu ,ingen röst kvar..vilken pärs..nu sover man gott inatt😁

HalvHund: Hur summerar vi denna kvällen då?

HV71 är sämst.
Modo är lite bättre.

Rätt lag vann.

Forumet ska fortsätta jinxa - och ha höga krav på spelarna (det verkar ju funka?)

Forumsseger! Forza MoDo!!!!!!

Sitter på tåget på väg upp..nu jävlar måste det bli vinst ikväll. Jag räknar med att gå se ett helt annat modo ikväll än vad jag såg i Leksand i tisdags..öka!!kämpa!!öka!!!

{8225}: Har inte hängt med, men grattis Sandlin Pellikka

Backpar i genrepet inför JVM.

Axel Sandin Pellikka – Jakob Norén

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-19 Borta
{10322}: fan vad less man blir

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Tarasov: Hallå allihopa!

FBK borta är väl ändå inte där vi skall ta våra poäng?

Tycker vi har gjort det skitbra hittills.
Fortsätt så här... 💪

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 23-12-07 Hemma
{10322}: Jag måste säga att trots att många Timråiter höll god ton i våran bok så var det lite beklämmande hur många dåliga förlorare det finns i de lägret.
Jag har småläst lite eftersom jag kommenterade ett inlägg igår och jag slås av hur ofta man använder ordet Modolid, filmare och annat samtidigt som man höjer sitt Timrå som dom egentliga värdiga vinnarna.

Sen förstår jag verkligen inte deras omogna banderoll igår, menar man på att Örnsköldsvik är en liten håla med inavel, har man då ens själva varit i Timrå undrar jag, säger inte att det finns fler inavel i Timrå men byn är 3ggr så liten till befolkningen så om man ska prata inavel så borde risken för just detta vara större i Timrå, även om jag tycker röset resonemanget inte hör hemma inom ishockeyn.

Kul vinst igår, inte oförtjänt någonstans

{9315}:

Älskar Karlqvist för det han gjort för oss och den show han bjudit på genom åren. Det är en spelare man verkligen gillar. Men är verkligen inte sugen att ta tillbaka honom ifall vi håller oss kvar.

För den lön han sitter på tror jag vi kan hitta något bättre och i bättre ålder, eller fördela lönen för att höja kvaliten på fler positioner.

Jag hoppas att Karlqvist tar några år i NLA för att dra in rejält med slantar innan karriären är över, han har ju haft ganska kort karriär i SHL och slog igenom rätt sent så han har nog inte dragit in så mycket genom åren.

Lever hellre på minnena från Karla än att han kommer tillbaka och är långt ifrån den spelare vi hoppas på och behöver.

Jesper O är en helt annan sak, där är jag positiv, tror han passar in bättre i lagbygget och spelsystemet samt att han är mer ledande i alla delar av spelet än Karla.

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-11-23 Borta
SPOODI: Poppa popcorn och in i tikboken

Costanza: Hejsan. Roligt forum, jag läser det här dagligen.Även om intresset är på topp är väl inte kunnandet det… men någon dum kommentar kanske man får komma med :)

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Brander: Timrå är ju det givna svaret här. Dåliga målvakter i år, backbrist deluxe och stjärnforwards som inte levererar. Dags att börja bli orolig där

Nucky:
Ja Dickinson är en maskin!

Hoppas dansken stannar länge. Är fan vår nya skröder!

Ben Perrault: jag tycker oregano visar positiva tendenser.ser ingen anledning att skeppa honom ännu. Trögstartad som en gammal Vaz förvisso
Tror vi knyter ihop detta ändå.

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
{5647}: Starkt av MoDo att vinna mot både HV71 och Oskarshamn när dom poängen betyder så mycket. Måste ändå betyda att det finns ändå ganska starka skallar i laget. Får hoppas det håller i sig resten av säsongen.

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 23-11-16 Hemma
Bad_Brett: Var på plats och det är tydligt vilken jävla pondus Brickley spelar med just nu.
Sen hade han några helt galna passningar...

Det som impar när man ser live:
Brickans pondus.
Kungen av trillens skridskoåkning, känns som han pker dubbelt så mycket som alla andra.
Inte mycket mer denna match tyvärr.
Men Södergran passar bättre med tuta kör Sebbe och AP. Niederbach passar bättre med "slow and steady" Rouhoma och O'regan.

Sampo, han gör helt klart saker bra, och är en bra 3e kedje spelare. Men något för 1a är han tyvärr inte.

hockey_21: Läser att SSK gnäller över att inte få låna Wahlberg. Tycker det är rätt najs av MoDo att ignorera SSK med tanke på Niederbach/Videll turbulensen där ett tag. Skickar honom till en lokalkonkurrent dessutom ;-)

{7639}:

Kikade vad vår tidigare favorit Martin Kaut gör, han gick alltså till tjeckiska ligan där han inlett med 8p på 10m.

Hade inte detta varit en spelare som gått att locka till SHL?

Tyckte han hade de flesta verktyg för att lyckas sist han var här, hade farten, fysiken, kraften och spelsinne. Väldigt komplett för sin unga ålder då han var här på lån.

En spelare jag gärna ser man skulle försöka få in i laget.

www.eliteprospects.com/player/237068/martin-kaut

En värvning nästa år för att byta ut Walli. Södergran-Sam-Kaut skulle nog kunna bli en vassare kedja än i dagsläget. Tror även att han skulle kunna spelare högre upp med rätt spelare runt sig.

Skulle man ha gått på Kaut istället för t.ex O'regan?

{8225}: Nu ökar vi. MoDo är ju bäst. Det blir ju mycket roligare om vi tror på laget och klubben. Är själv väldigt nöjd med hur laget lirar. Har stort tålamod med alla nya lirare också. Länge leve Bernie!

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Confusius:

Till i mitt CV kan jag lägga till nu att jag har suttit och ätit frukost med MoDos A-lag, vi ses på bortastå i kväll!

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Lasse Johansson i GP om sista perioden igår.
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-11-03-07-11-51-9540deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Jag har personligen lite svårt att fatta kritiken mot Ruohooma än så länge. Han har varit borta stora delar hittills, och de matcher han spelat så har han skapat gott om A-chanser. Att vi samtidigt haft problem med målskyttet och drivet i offensiva spelet kan han inte ensamt belastas för.

Ranta känns jobbigare; men det känns också som att det kanske finns lite sparkapital där om vi har tur.