1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!

« · 1926933 · » Till forumet


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Modano: Finns det inte lite nyansskillnader mellan oss och HV/Brynäs då? Det känns som att det gör det, åtminstone just i nuläget.

Gällande modereringen av HS så hade det ju varit kanon om man som moderator kunde plussa sina egna inlägg så inåt helvete men just i nuläget tillåter ej systemet det. Man får förtjäna sina egna plus, precis som att ni ’nere på golvet’ måste göra det. Det är väl det, i övrigt är livet som moderator oerhört guldkantat.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Jag tar det en gång till då: jag håller med om att mycket sköts som en ”amatörförening”, eftersom vi för fyra sekunder sedan VAR en amatörförening. Och fortfarande är, även om allt är SHL-klassat just för stunden. Att växla upp ur det måste dock få ta tid.

Är det görbart att hålla två olika perspektiv i luften samtidigt?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Har vi inte ältat det här färdigt snart? Det börjar bli lite rättshaverist-varning över gnället här.
Alla är överens om att Timrås marknadsföring har enorma brister. Allt runt omkring måste bli bättre. Punkt.
Men vad gäller aktierna så tror jag väldigt få köper med plånboken, vi som har tänkt köpa köper i det här fallet till 100 procent med hjärtat. Vill man tjäna en slant har jag svårt att hitta nåt sämre alternativ än att satsa på en idrottsförening.

Men som många har sagt tidigare. Har man råd och brinner för Timrå IK köp någon/några aktier till dig själv och andra i julklapp. Det gör skillnad.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
jå1: om man råkade missa presskonferensen får man skylla sig själv då anser du? Jag är nog inte ensam om att missa presskonferensen! Det räcker inte med att ha en presskonferens om aktie försäljningen. Kom ihåg att dom flesta som väntas köpa aktien en supporter från arbetarklassen som kanske inte har sån fet plånbok och blir därmed försiktiga då infon vart skral.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Informationen kring aktien har inte varit exemplarisk och är man sådär lagom intresserad och obekväm med att söka information så kan man med viss rätt klaga. MEN om man är genuint intresserad av att bidra till föreningen och har förmågan att klicka runt på datorn så är det inga större problem. Bekvämlighetsgnäll har jag svårt för.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Vad det innebär att köpa aktien framgick väl på presskonferensen inför lanseringen?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: om man ska köpa aktier då. Hälsa dina vänner inom Timrås organisation att dom förklarar mer för allmänheten vad det innebär att köpa en aktie! Vinsterna, riskerna ! Och vad dom får..och vad Timrå får! Som det är nu har dom haft en liten notis på hemsidan att vi fans ska köpa aktier. Ungefär på den nivån är det på.! Jag själv hadr tänkt köpa men tycker infon vart för tråkig.
Ska Timrå bli den organisation som du pratar om så får dom fan ta och kamma till sig lite dom oxå på kansliet. Till syvende och sist så är det till viss del vi supporters som betalar deras och spelarnas löner. Dom har och är varit för nonchalanta med information om vad som händer runt Timrå. Därav tror jag den dåliga aktieförsäljning just beror på.
Sen skriver du att vi ska ja förståelse och ditt och datt. Det tror jag dom flesta supporters har oxå. Men har Timrå förståelse att vi fans kanske vill få va delaktiga i vad som händer runt föreningen?
Ärligt talat som tycker jag Timrå sköter vissa saker som en jävla amatörförening.! Hobbyverksamhet!
Klart ingen satsar eget kapital i sån skit.!
Skärpning Timrå IK
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: Håller med till en viss gräns men för mycket inavel tänk är faran att de barka åt helvete alla ska spela känner ALLA. Vem fan våga törs sparka Nubbs Fredds när ingenting blir bättre se på Brynäs HV här är det livtidskontrakt på polare svärsöner vill se någon utifrån som kan slå näven i bordet NU JÄVLAR ÄR DET NOG. ps Knylan vet att du ni kan + era egna inlägg och ta bort de som inte passar
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
kulltorp: Återigen: vi var millimetrar från konkurs för en väldigt kort tid sedan. Kansliet bestod av typ 4-5 pers för bara något år sedan, ett tag fick kanslipersonal även köra ismaskinen eftersom vi inte hade råd att ha vaktmästarna på plats. Det har sett så inåt helvete illa ut. Detta tänker jag mig att jag inte är den enda som har ett minne av, hur det såg ut med ekonomin.

Inför 2010/2011 snackade TJ om SM-guld, vi skulle satsa. Allt sket sig och sedan har det bara krympts och krympts och krympts. Efterskalvet pågår fortfarande, men jag inbillar mig att det avtar mer och mer för varje dag. Den här säsongen handlar fan i mig allt om det sportsliga och att lyckas åla sig ur den här säsongen med SHL-statusen i behåll. Skiter det sig så är det ruta ett igen. Händer det så är det svinbra om vi inte dragit på oss dyra vanor i år, som att exempelvis smälla upp en ung och väldoftande marknadsavdelning som 'betalar sig själva'. Hur det än är så krävs det investeringar för att denna marknadsavdelning ska kunna utföra sitt arbete, i värsta fall så står vi där med ett gäng iMacs och ett pingisbord som vi knappt hunnit packa upp innan vi måste ställa om allt till en HA-tillvaro igen.

Jag tror att vi inte har råd att ta några större organisatoriska steg ännu, och det spiller över i något så 'enkelt' som att det inte finns tillräckligt med souvenirer att köpa. Någon ska ju upphandla dessa souvenirer, det ska tecknas avtal, det finns logistiska spörsmål. Den som ska göra detta ska ha en lön, en dator, ett ståbord och thaimassage på tisdagar. Men innan dess ska man då anställa denna person, innan dess analysera läget.

Dit jag vill komma är att jag så klart håller med i sak. Vi, liksom så många andra klubbar i Sverige har skötts bedrövligt. Sportchefer som tillsätts för att de var duktiga hockeyspelare som helt plötsligt ska sitta och förvalta enorma summor pengar utan någon som helst utbildning. Det är helt sinnessjukt. Jag vill dock hoppas (och tro, i någon mån) att vi kan göra det bättre den här gången, men vi är inte där än. Först måste vi i maklig styrfart segla den här säsongen i hamn. Är man mån om att vara med och bidra till klubbens organisatoriska utveckling så tror jag dock inte att det här med att köpa aktier är en dålig idé.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: måste man ha en butikslokal? Vill inte ens tänka på hur många halsdukar man måste sälja för att få lokal och personalkostnader att gå ihop. Måste ju räcka att ge Ica Maxi, Intersport eller whatever en cut och sen kasta in prylarna i deras sortiment?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
I Härnösand håller varenda jävla unge på Timrå...ja 3av 4 iallafall.
Det är ett enormt upptagningsområde vad gäller sponsorer, souvenirer mm.
Jag har bett klubben anställa ngn som jobbar enbart i Härnösand med marknadsföring.
Heltid eller deltid..whatever. agera bara.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
JobbaPuck: Va bra..det räcker ju upp hela upptagningsområdet...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: Men snälla rara....vilka måste sluta? Alla vi som tycker att SHL-laget Timrå IK sköts alldeles för amatörmässigt på alltför många plan?

Ja vi kan fortsätta att lägga ansvaret utanför föreningen, vara martyrer, grina över små resurser och orättvisor. Som det orättvisa i att vi gick upp men inte var beredda. Herregud männscha, vi gör så gott vi kan med ett underbemannat kansli. Fatta!!

Ja vi fattar. Att vi inte räcker till. Och att alla jävla ursäkter för det inte är särskilt klädsamma och definitivt inte konstruktiva.
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
TimraStockholm: Vadå rysare båda lagen har inget och spela för båda avhängda innan Januari för inte kommer Timrå agera trots alla skador och Hållander Olofsson snart drar iväg. Troligen slutar det dumsnålhet och korpallsvenskan med tapp på 30 40 miljoner i intäkter.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
kulltorp: Timrå ik är som en gammal sossekommun ( ex Kramfors) rör inget, allt ska va som förr. Inget nytt, kom inte och tro att ni är nåt, vi vet bäst!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: behövs ingen egen butik för att sälja souvenirer!! Västerås hockey som var gick i KK för några år sen och nu spelar i HA. Kolla in deras utbud på hemsidan! Och dom har flera ställen runt Västerås där det går att köpa deras grejer. Så ditt snack om butik m m. Det köpet jag inte. Hur svårt ska det va att be nån butik sälja prylarna mot procent ersättning..det blir ju en win win situation?! Timrå ik är urusla på marknadsföring. Nu har dom missbedömt aktiemarknaden och halverar aktien..du hör väl själv va jävla dåligt det är!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: Jo...ja...men vi låter kon dö då innan vi tar tag i det. Projekt marknad 2025???
Snälla...en bra marknadsavdelning betalar sig själva...punkt.
Det där resonemanget köper jag inte Knylan.
Jag kan räkna upp 20 förslag som hade gett ett bra resultat.
Men här går laget upp i eliten och de mäktar inte ens med att få in souvenirer i butiken i hallen. Man får ju dåndimpen....
Om man inte hinner med eller har kompetens så fråga runt. Som ngn sa, kanske ngr supportrar kan hjälpa till.
Gör ngt...stånga mig...sparka mig!!!!!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Jag känner mig ganska bekväm i det faktum att vi spelade hockeyallsvenskt för ett halvår sedan, får en reducerad SHL-peng och ÄNDÅ inte dragit på oss en kostnad för en butikslokal i Birsta City. Framförallt när vi ligger i botten av tabellen och löper stor risk att kvala i vår, med allt vad det kan tänkas innebära.

Klartext: ni MÅSTE ha lite tålamod med de här bitarna. Är det helt otänkbart att ta in det faktum att klubben måste växa långsamt för att inte riskera att binda upp sig i massa nyanställningar och avtal som vid degradering skulle kunna riskera allt ännu en gång?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Perreman: Å jag säger igen..vart tog alla förslag vägen som folk(och jag) skickade in????
Inte ett knyst...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Jag tycker att det bör gå att på något vis ha t.ex. en workshop eller liknande från marknads sida riktat mot engagerade supportrar. Det känns som om lite nytt tänk in där vore välbehövligt, varför då inte plocka fram de som brinner för laget och antagligen gör det gratis. Det kan väl inte vara sååå svårt att ordna en sådan dag/halvdag?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Ja..det är rent ut sagt löjligt att ens kalla dem en marknadsavdelning.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
TimraStockholm: Omgång 52 kan bli en outhärdlig rysare.
Mora IK - Timrå IK i Jalas arena.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Det går inte bra för Mora ikväll heller. Låt det fortsätta så. Då slipper vi möta det hetaste HA-laget iallafall.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: precis, och så köper vi aktier utav bara helvete nu då Z:a blivit delägare. Det räcker som marknadsföring tycker marknadstrollen på kansliet.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
jå1: det är ju inte frågan om att ha en butik. Utan att te x Intersport säljer Timrå IK prylar mot procentersättning så klart av sålda varor.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tikkare: Hur gick det när det fanns en shop i Birsta? Tänker försäljning kontra kostnaden att ha en butik?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Nisse1: Henrik Zetterberg ny delägare i Timrå IK! Vår legend och NHL stjärna lämnar här en hälsning (se länk). Hoppas dom lägger in nyheten i ST också!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Kan man inte ens få till en souvenirshop i Birsta hur i Hel_ete skulle man då kunna sälja aktier? Har tjatat om marknadsavd i Timrå förrut. Ska Timrå gå framåt hockeysverige måste det sparkas folk från kansliet och in med proffs. Dom där gamla gubbar vet ju fan ingenting. Bengt Salen och Lotta Svedin som sköter marknads avd i Timrå. Jävla tur man inte köpt några aktier alla fall.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Man kan ju undra hur mycket annat dumt och o genomtänkt den här styrelsen sitter och beslutar om. Det är väl dom som bestämmer budgeten för laget också. A'lagets resultat är det som säljer föreningen, inse det.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Nu har vi fått bekräftat det vi alla kände på oss.Styrelsen i Timrå IK erkänner att man totalt har missförstått marknaden och har för dålig kommunikation med den Detta är inte alls bra då man tydligen inte förstår det mest elementära i marknadsföring. Försäljningen oroar mig också då jag ser resultatet av 5 veckors aktieförsäljning; 236 delägare som dragit in ca 1.4 miljoner kr är ljusår från det man förväntade sig. Det blir i snitt 5932kr per delägare. Men man undrar ju var försäljningen riktad mot företag tog vägen? Nu blir det en helomvändning då man gör en aktiesplit där priset sänks till 482 kr/aktie från 1928kr. Dessutom kan nu den som vill bli delägare bege sig till ett ställe där man kan få hjälp med aktieköpet och eventuella frågor man har och det är ju jättebra att man lyssnar på kritiken då många tycker det är krångligt att köpa aktier (dålig kommunikation); Folk i allmännhet uppskattar personlig service och att det finns någon som lyssnar på dem. Synd bara att man inte förstod det från början. Ska bli intressant att se nu om detta kan få fart på försäljningen
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: ja 2a perioderna och bortaspelet bör kanske analyseras lite extra
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
JanneH: Det är bra att vara realist då första säsongen i SHL alltid är svår. Det är hur vi hanterar motgångarna som avgör om vi blir vinnare eller inte! Två saker som jag tycker måste bli mycket bättre från oss är andraperioderna som oftast är rena mardrömmen av någon anledning samt tekningar där vi förlorar för många. Tycker vi spelade bra mot Rögle med fart och intensitet där alla jobbade för laget. Det var en rättvis seger och nu har vi slagit dom 2 av 3 gånger! Om vi kan fortsätta på samma sätt och spela så på bortaplan också så kan poängen trilla in.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Nisse1: Ja jag vet inte men bara att vi är flera som känner sådana olustkänslor är ju en berättelse om dålig kommunikation från föreningen. Och det är lite olyckligt om man nu förväntar sig att folk ska vilja bli delägare...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: En hund ligger begraven angående den ekonomiska satsningen, ingen ska inbilla mig att detta lag med unga lovande spelare och en handfull föredettingar och överblivna SHL-spelare kostar några större summor. Om så är fallet Nubben kastat bort pengarna på ett AS-lag så vet jag inte vad man ska säga. Det handlar om förtroendet för föreningen. Spela med öppna kort och visa lite handlingskraft. MR, Madhawk brukar visa lönerna i respektive lag, vi får nog vänta och se tills dess.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: Ok....då är det kanske så att jag missat det bara då. Jag kan inte dra mig till minnes mer än "vi gick upp ett år för tidigt", "folk fattar inte", "man kan inte förvänta sig nån frälsare" och dyl. Inte nån ingående redovisning vad vi faktiskt k a n förvänta oss. I positiv bemärkelse...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Han har ju pratat om det vid ett flertal tillfällen? Mitt förra inlägg var något form av hopkok av vad han tidigare sagt.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Nu när vi trots allt befinner oss i aktie-tråden. Varför går man inte ut och säger att man kan tänka sig att använda en del av aktiepengarna till att förstärka backsidan nu när vi faktiskt verkar leta förstärkning? Tror att folk lockas att köpa om det visar sig på truppen.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
jå1: Ja precis. Jag har också "hört" det du skriver men det vore uppfriskande med en mer konkret beskrivning av läget, från ledarhåll. Om man nu tänker sig att folk ska vilja lägga surt förvärvade tusenlappar på föreningen så här innan jul...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Det första Nubben sa var att vi gick upp ett år för tidigt. Att laget ser ut som det gör är för att inte gå i kk vid en nedflyttning. Det är vad man hört angående frågorna du tar upp. Men sen vore det ju upplyftande om Timrå kunde förklara närmare vart pengarna tar vägen istf folk har ingen aning om vad det kostar.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
sargad: Nubben gör ett bra jobb, jag skulle bara vilja veta mer kring hans förutsättningar och inte bara få veta att jag "inte förstår". Det är lite cry baby över ett sånt uttalande.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
stoff: Ok, om vi ponerar att vi har en slant på fickan. Är ju inte säkert att Nubb hittar någon som fyller aktuell kravspec just nu till rätt peng?
Tron på Nubb är god 😊
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
stoff: Föreningens kommunikation med oss supportrar, delägare eller kanske blivande delägare, är ynklig.

Jag vill veta långt mycket mer kring hur föreningen själv ser på den närmaste framtiden. Vad är förväntningarna, hur långt är man beredd att gå för att hänga kvar i SHL? Hur mycket för tidigt gick vi upp eg, hur oförberedda var vi? Är ett ev uttåg ur SHL nåt som finns med i beräkningarna eller vore det förödande för föreningen? Etc.

Siffror i all ära men jag vill nog främst höra ansvarigas tankar kring detta....
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
stoff: ”Lär kosta”, vi har ju inte mycket till aning egentligen. Guter hade gått till AIK om inte vi norpat honom, det är inte direkt Petr Vampola vi snackar om. Att det skulle ”frigöras” massa pengar, precis som om vi sålt en bil för 200.000 och istället köpt en för 50.000, har jag svårt att tro. Allt är mycket mer komplext än så och herregud, man vill väl avvakta och se vilka behov som uppstår?

Jag förstår att folk lockas av att ha något Football Manager-perspektiv på detta (precis som räkneexemplet jag nämnde tidigare i inlägget), men Nubben har ju gång på gång förklarat komplexiteten i vår situation. Alla, ALLA, lag i Europa scannar marknaden. Vår placering i den human centipeden är väldigt långt bak, så ser det i dagsläget ut. Bottenplacerade nykomlingar som var några hårstrån från konkurs för två år sedan, som mest bara vill fixa den här säsongen för att sedan kunna bygga vidare nästa år när hela SHL-pengen dimper ner. Det är inte direkt så att det sitter ett gäng spelare med superkaraktärer just nu och dreglar inför det konceptet.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
stoff: Salmonsson presterar bra mycket mer för mindre pengar. Rätt bra deal det.
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Knylan: salomonsson lär kosta 1/3 av vad guter gjorde. Så nog finns det pengar
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
stoff: Vad tänker du att de ska omsättas i då? Hur vill du att det ska synas att man ska ersätta Guter och har man ens uttalat att han ska ersättas rakt av? Salmonsson har ju tillkommit också?
Kommentera

« · 1926933 · »